לא חייבים להסתכן בנקיונות!

כמות חומרי הניקיון הנמצאת בכל בית בימים אלה כנראה גדולה מאוד. אך מה אם נאמר לכם שבמקום עוד בקבוק אקונומיקה, מומלץ לקנות יין לבן וטלק? רוצים עוד טיפים לניקיון בריא, היכנסו!

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/18 20:58 כה באדר התשעח

לא חייבים להסתכן בנקיונות!
ניקיון פסח, צילום: שאטרסטוק

הגישה שאיתה נגיע לניקיון תשליך על כל החוויה שלנו ממנו – וכמובן שאיתה גם נגיע בסופו של דבר לליל החג. אם חשוב לנו לעבוד קשה לא נתאבזר במוצרים חדשים או טובים שכל מטרתם להקל על העבודה ולקצר את משך הזמן שהיא אורכת.

אחד מהדברים החשובים מאוד לשים אליהם לב הם ההבדל בין לכלוך לבין חמץ. ההחלטה האם מנקים את הלכלוך או מבערים את החמץ יכולה לבדה לחולל פלאים. לעניין הפרדת החמץ מחפצי הבית הרהיטים והמוצרים שמחייבים שימוש נוסף גם בימי הפסח  קיים בשוק מבחר רב של שואבי אבק חדשים /יד שנייה שמגיעים לכל פינה ובהחלט ניתן לעשות בהם שימוש רב יותר בתקופה הזו. חשוב גם לזכור שכנראה שהיות ואתם מנקים את הבית במשך כל השנה מצב הבית שלכם לא נוראי וגם זה עוזר להתחיל את העבודה בידיעה שלא מתחילים מקטסטרופה אלא ממצב בינוני. לכבוד חג החירות בהחלט יותר ממומלץ להצטייד בשואב כזה או להוציא את השואב ממקום המסתור. במידה ובכל זאת תרצו לנצל את הזמן גם לניקיון כי בכל זאת מגיעים אורחים וזו גם דרך לכבד אותם ואת החג תוכלו להסתייע במספר טיפים לניקיון כתמים ולכלוכים:

 מומלץ להצטייד מבעוד מועד במספר חומרים פשוטים ומאוד יעילים שיוכלו לסייע בידכם וגם להישאר הרבה זמן לניקיון עתידי:

טלק ללא צבע – שניתן לרכוש ברשתות הפארם/בבית מרקחת יכול לעזור מאוד בספיגת שומן מכתמים שאין בהם גם צבע מאכל. מומלץ לספוג קודם באמצעות נייר סופג ואז לפזר את הטלק.

מטלית ומים חמים יסייעו לכם לנקות כתמים שנגרמו מסוכריות שונות שוקולד לעומת זאת קצת פחות ירד בדרך הזו ועבורו נכון להצטייד במלח נתרני של תחמוצת המשמש.

יין לבן שווה להחזיק בבית ולדעת לעשות בו שימוש בעיקר על מנת לנקות כתמים שנוצרו ע"י יין אדום- ואם יש אלכוהול מרוכז אחר 90% אפשר גם.

כתמי פירות הכי טוב לנקות עם חומץ לבן או מיץ לימון בשילוב אמוניה ואילו כתמי דיו הי נכון לספוג ואז לנקות באמצעות מטלית טבולה בחלב טרי. ולהשאיר את המטלית על הכתם למשך מספר דקות. בשלב הבא, יש לרחוץ את מקום הכתם במים חמים ואחר כך לייבש אותו באמצעות התזת קמח תירס. גם לכתמי דיו ישנים יש פתרון - ניתן להסירם על ידי הרטבת המקום ושפשוף הכתם בעדינות באמצעות גביש של חומצת לימון. יש לחזור על התהליך עד שהכתם ייעלם, ואז לשטוף במים נקיים.

ואם במצוות עסקינן, אין מצווה לסבול. עבדים היינו כבר במצריים ואין שום סיבה להפוך את הרצון שלנו לחיות בבית נקי לסבל לא עבורנו ובטח לא על בני המשפחה היקרים לנו. לכן כמה שניתן לעשות את פעולות הניקיון בצורה קלילה ושמחה תשפיע על תפיסת הניקיון הלאה גם לדורות הבאים. חשוב לזכור שהלכת מכירת החמץ קיימת ולא במטרה לאפשר לכם להקל ראש אבל בפירוש כן במטרה שלא תלכו לאיבוד בעבודות הניקיון.

 לעניין העבודה עצמה. במידה ומתחילים ממש עכשיו יש עוד מספיק זמן לחג עצמו ולא צריך לנקות בצורה מאומצת שלושה ימים ברצף, אפשר לקחת כל יום אזור אחד או נושא (לדוגמא פנלים /שטיחים/ ריפודים/ וכד') ולעשות כל יום קצת משאיר מלאי של אנרגיה זמינה.

והרי אין באמת ניקיון בלי לשפשף נכון? אז אפשר גם כאן להקל על עצמנו ולברך את מי שייצרו את Quick & Brite מוצר חדש רב תכליתי אורגאני ו 100% טבעי וידידותי גם לכפות הידיים- בעל תקן MSDS לאיכות הסביבה.  עם החומר הפלאי שהגיע לארץ ניתן לנקות לא רק כתמי טקסטיל אלא כל משטח /ריפוד וכל חומר פלסטיק /PVC/גומי/שיש/ קרמיקה, אמבטיות, רצפות, נירוסטה, אלומיניום, סקאי, עץ טבעי, רהיטים, ריהוט גן, תנורים, סירות, בריכות. ליצירת תערובת קלה יש לערבב את החומר עם מים או לרסס בהתאם להנחיות. ניתן להשיג בשני גדלים ובמחיר מבצע לפסח.

מארז 1 ק"ג: 89 שקלים. מארז 2.5 ק"ג: מחיר חסכוני של 179 שקלים. ניתן להשיג בלעדי בחברת 'אחים עיני' 1-800-69-69-69.