ראשי רשויות מהפריפריה במאבק על הטבות המס

ראשי מועצות מפריפריה הפגינו היום מחוץ לכנסת במחאה על הכוונה לבטל את הטבות המס ודנו בשדולת הגליל בכנסת על הדרכים לפתרון. "נשים את הפריפריה במרכז." הבטיח ח"כ יוגב

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 16/11/15 21:56 ד בכסלו התשעו

ראשי רשויות מהפריפריה במאבק על הטבות המס
יחצ, צילום: יחצ

השדולה לחיזוק ופיתוח הגליל התכנסה היום (ב'), בקריאה לאשר את מתווה הטבות המס לתושבי הפריפריה שעמד בשבוע שעבר בפני ביטול. את הכינוס יזמו חברי הכנסת יוגב וסמוטריץ' מהבית היהודי וח"כ ברושי ממפלגת העבודה. בכינוס השתתפו גם ראשי מועצות מהצפון והדרום בפריפריה החברתית.
"הפריפריה בכלל וההתיישבות בצפון בפרט, צריכים להיות בסדר העדיפות הלאומי. הם החוסן וחגורת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל" אמר ח"כ מוטי יוגב. לדבריו לממשלה צריכה להיות מדיניות התיישבות שתעודד מנועי צמיחה דמוגרפיים ותשתיתיים בצפון ובפריפריה כולה. "נשים את הפריפריה במרכז." הבטיח יוגב.
ח"כ איתן ברושי, מראשי השדולה אמר: "משמעותה של שלילת הטבות המס מערים ויישובים הזקוקים להן היא החלשה מיידית של האוכלוסייה באזור. שלילת ההטבות מסכנת את ההתיישבות באזורים אלו, ובכך פוגעת קשות בפיזור האוכלוסין שכל כך חשוב לשגשוג בכלל אזורי הארץ".
ח"כ סמוטריץ', שבעבר ספג האשמות רבות, לפיהן דאג להטבות מס עבור יו"ש על חשבון הפריפריה, אמר בדיון: "בסוף הכח הגדול זה הביחד. אני מרגיש נח לומר את זה היום גם כאיש יו"ש. המתווה הזה הוא טוב. כשהקמתי את שדולת הגליל אמרתי ואומר זאת שוב, אנחנו חייבים לסגל לעצמינו שיח הרבה יותר עוצמתי ועם הרבה יותר תקווה ולא כמסכנים ומתבכיינים. צריך לשדר פה עוצמה - הפריפריה היא חזקה".