אסון: תינוקת נפטרה לאחר שנשכחה ברכב בשומרון

הפעוטה כבת השנה נשכחה ברכב חונה ביישוב אבני חפץ למשך מספר שעות. חובשים ופרמדיקים פינו אותה במצב אנוש לבית החולים שם נקבע מותה. מנכ"לית טרם לבטיחות ילדים: "האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. חייבים לנקוט אמצעי בטיחות"

חדשות כיפה 11/05/17 14:39 טו באייר התשעז

אסון: תינוקת נפטרה לאחר שנשכחה ברכב בשומרון
אמבולנס, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

פעוטה כבת שנה נפטרה היום (חמישי) לאחר שנשכחה ברכב ביישוב אבני חפץ שבשומרון.

בפעוטה, שנמצאה ברכב חונה ביישוב, בוצעה החייאה במקום ומיד לאחריה היא פונתה להמשך קבלת טיפול בבית החולים. מדיווח של אנשי הרפואה וההצלה במקום עולה כי הפעוטה ככל הנראה שהתה ברכב מספר שעות עד שנמצאה וחולצה. לאחר מספר שעות נקבע מותה בבית החולים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ביקש את אגף הרווחה במועצה ללוות את המשפחה והישוב בשעות הקשות האלו ולתת תמיכה למי שזקוק לכך.

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה, כי משנת 2008 נפטרו 19 תינוקות וילדים כתוצאה מהשארה ברכב, כשבשנת 2016 לבדה מצאו את חיים בצורה דומה 7 ילדים. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר, אומרת כי "מדובר באחת הטרגדיות הקשות ביותר שהורה יכול לחוות. חשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו ברגע של עייפות או כאשר אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט".

לדבריה, "רבים ממקרי השכיחה מתרחשים בעת שינוי שיגרה ובעת עייפות או לחץ. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם בוא הקיץ, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות נוספים, למשל לשים ארנק או טלפון ליד התינוק, להתקין אפליקציה או להיות בקשר טלפוני עם בן הזוג ולבדוק היכן הילד".

הארגון פרסם את המלצותיו למניעת אירועים דומים כמו לוודא בכל יציאה מהרכב שהוא ריק מנוסעים, לא להשאיר ילדים צעירים ברכב גם אם זה לזמן קצר, להניח ציוד נצרך ליד כיסאות הילדים, הפעלת תזכורת בסלולרי ועוד.