נחנכה נקודת משטרה בהר הזיתים

זאת כמענה לתופעת חילול הקברים והפגיעה במבקרים יהודים המגיעים כדי לפקוד את הקברים באזור. השר אהרונוביץ': "מקווה שהקמת התחנה תשים קץ להתפרעויות"

חדשות כיפה אורי פולק 05/04/12 11:13 יג בניסן התשעב

נחנכה נקודת משטרה בהר הזיתים
תמרה, ויקיפדיה, צילום: תמרה, ויקיפדיה

משטרת ישראל חנכה היום (ה) נקודת משטרה חדשה בהר הזיתים בירושלים, זאת כמענה לתופעה חילול הקברים והפגיעה במבקרים יהודים המגיעים לאזור - תופעה שהלכה והתעצמה בחודשים האחרונים.

בטקס שהתקיים הבוקר השתתפו השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפקד מחוז ירושלים ניצב ניסו שחם, מנכ"ל המשרד לשירותי דת אביגדור אוחנה ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים רותם פלג.

השר אהרונוביץ' ציין כי הקמת הנקודה בהר הזיתים במיקום אסטרטגי, מגביר את הביטחון של תושבי העיר והבאים לבקר במתחם. "הצורך באחיזה משטרתית בהר הזיתים עלה לאור מספר מקרים של יידויי אבנים ובקבוקי תבערה על הבאים לבקר במתחם וכן ניפוץ מצבות. אני מברך על הקמת נקודת המשטרה ומקווה שהדבר ישים קץ להתפרעויות", אמר.

בהר הזיתים הושקעו לאחרונה כ- 90 מיליון שקלים ומופעלות בו 97 מצלמות אבטחה המסייעות לאבטחת המקום. בדיון שהתקיים לאחרונה בכנסת אמר יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ דני דנון, כי ההתנכלות ליהודים באזור הפכה למציאות יומיומית מסוכנת, בה נתקלים יהודים מהארץ ומהתפוצות, המגיעים לפקוד את קברי יקיריהם. "למרות שהותקנו במקום מצלמות, ואף יש יותר שוטרים, אך בפועל האלימות עדיין קיימת והפורעים הערבים משיגים את מטרתם - שיהודים לא יגיעו לבקר", טען דנון.