מזכ"ל בני עקיבא העולמית התנצל: מתנגד בתוקף לכל רעיון של נקמה

הרב נועם פרל התנצל על דבריו ועל קריאתו לנקמה לאחר גילוי רצח הנערים. "ההודעה המטעה וחסרת האחריות הייתה תוצאה של מציאת גופותיהם של הבנים הטהורים. אני מתנגד לכל תגובה אלימה על ידי אזרחים כנגד כל אדם על פני כדור הארץ"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 07/07/14 10:17 ט בתמוז התשעד

מזכ"ל בני עקיבא העולמית התנצל: מתנגד בתוקף לכל רעיון של נקמה
דוברות בני עקיבא העולמית, צילום: דוברות בני עקיבא העולמית

שבוע לאחר שקרא לנקמה ועורר סערה, מזכ"ל בני עקיבא העולמית, הרב נועם פרל, התנצל וחזר בו. בהודעה שהוציא באנגלית לחברי התנועה בעולם הבהיר את עמדתו "אני מתנגד בתוקף לכל רעיון של נקמה, ולכל תגובה אלימה על ידי אזרחים כנגד כל אדם על פני כדור הארץ", כתב. "ה'פוסט' הלא אחראי ולא מובן שפרסמתי היא תוצאה לכך שמצאו את גופותיהם של נערים צעירים, טהורים, שנרצחו בידי אנשים אכזריים, ביניהם גם בנם של חברתי הקרובה בת-גלים, גיל-עד שער ז"ל“.

"לאורך השנים הרבות שלי בעבודה בחינוך, תמיד קידמתי ערכים של דו קיום, סובלנות ואהבה של חיי אדם. אלפי החברים והתלמידים שלי יעידו על הפילוסופיה החינוכית שלי, ועל בסיס מוניטין זה נבחרתי להנהיג את תנועת בני עקיבא העולמי. אלו הערכים שלה וזו תמיד תהיה הדרך שלה".

"אסור לטעות בכך שהקריאה לממשלת ישראל לדאוג לחיי ילדינו היא לא רמז או הצעה לנקמה, מילים שאסור שאף אדם ישתמש בהם. במיוחד לא מחנכים ומנהיגים", הוסיף. "אני לא יכול אפילו לנסות ולהביע בפניכם כמה טעות זו גורמת לי להרגיש, במיוחד ההשלכות שלא תוכננו. אני מתנצל מעומק הלב בפני כל מי שהחפזון שלי, גרם לו למשבר שהשפיע על רגשותיהם, ערכיהם, קהילות ואולי אף אבטחה. על כך אני מבקש מכם סליחה".

הרב פרל הוסיף ואמר כי תתקיים ישיבת חירום של המזכירות העולמית של התנועה, וקרא למנהיגי תנועות הנוער האחרות להצטרף ולהשתתף בתהליך קבלת ההחלטות. “מפגש זה יעסוק במציאת דרך לתקן את השגיאות שהמילים שלי גרמו. יש לי אמון מלא בהנהגת בני עקיבא העולמית, גם בישראל וגם בחו"ל, שיגיעו למסקנה הנכונה בעניין זה, על הצד הטוב ביותר.

כזכור, ביום שני האחרון, עם גילוי גופותיהם של הנערים החטופים, פרסם הרב נועם פרל סטטוס בו קרא לנקמה. "3 גופות נערנו נמצאו מושלכות על פני השדה. אומה שלמה ואלפי שנות היסטוריה תובעים נקמה".

עוד כתב כי "ממשלת ישראל מכונסת לישיבת נקמה שאינה ישיבת אבל. בעל הבית השתגע למראה גופות בניו. ממשלה שתהפוך את צבא המחפשים לחיל נוקמים. חיל שלא יעצר בקו 300 ערלות הפלישתים". לסיכום כתב "בדם האויב יכופר הביזיון ולא בדמעותינו!!!".