כתב אישום: הרב וולפא הסית לסירוב פקודה

הרב שלום דב וולפא, אחד הרבנים הבולטים בזרם המשיחי של תנועת חב"ד, הואשם כי הסית חיילי צה"ל לעידוד אי ציות לפקודות העוסקות בפינוי ישובים. הרב וולפא: רדיפה פוליטית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 14:52 ט באדר ב'

כתב אישום: הרב וולפא הסית לסירוב פקודה
דוד-cc-by, צילום: דוד-cc-by

הרב שלום דב וולפא הואשר יחד עם שבתאי ויינטראוס, הואשם היום (ג') בהסתת חיילי צה"ל לסירוב פקודה באם יתבקשו לפנות יישובים, כך עולה מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים.

כזכור, במהלך טקס השבעת טירונים מגדוד שמשון של חטיבת 'כפיר' הניפו שני חיילים שלט עליו נכתב 'גדוד שמשון לא מפנה בחומש'. הם נדונו ל-20 ימי מחבוש.

בכנס 'הענקת צל"ש לאסירי ציון' של המטה להצלת העם והארץ, עולה מכתב האישום, עמדו שני החיילים במרכז הטקס ושני הנאשמים נשאו דברים באירוע, חילקו תעודות 'גיבור ישראל' למשפחות החיילים וכסף עבור ימי המחבוש.

"הם עשו עקידה בעצמם. הם עשו את הדבר הנכון לקב"ה, לעם ישראל. אנחנו רוצים להסביר לצבא שכל חייל שיקבל כלא על סירוב פקודה, על הפקודה הזו, אז יהיה עבורו פרס", אמרו השניים.

הרב וולפא הואשם אף באירוע נוסף בו סירב חייל לצאת עם יחידתו למשימה הקשורה לפינוי רמת מגרון ונידון לימי מאסר. הרב וולפא שיבח את החייל בטקס סמוך ואמר "יש אורות שמבצבצים. בעבירה כזו בוודאי שהחיילים מצווים לסרב פקודה". הוא הזמין את הורי החייל לבמה, העניק להם מעטפה ובה 20 אלף שקל (אלף שקלים לכל יום מחבוש) והחמיא לחינוך שהעניו לילדם.

הרב וולפא הגיב על הגשת כתב האישום ואמר כי "מדובר בכתב אישום פוליטי נגד נאמני ארץ ישראל"

"לא קבלנו עד לרגע זה את כתב האישום בכלל והופץ לתקשורת לפני שהגיע אלינו. מדובר בכתב אישום פוליטי הזוי עליו החליט שי ניצן, פגיעה בחופש הביטוי בישראל שמטרתו להשתיק את הימין לקראת הגירוש הבא", אמר הרב.

הרב וולפא הוסיף כי מעולם לא הועמדו לדין ארגוני שמאל כשוברים שתיקה ואחרים ופעילי האיחוד האירופי, בצלם ושלום עכשיו. "ברגע ששי ניצן נהפך לפרקליט המדינה, הוא משתמש בפרקליטות לאג'נדה שמאלנית, ולאחר שאף אחד לא הסכים להגיש כתב אישום פוליטי הדבר הראשון שעשה כפרקליט המדינה להגיש כתב אישום".

"כל התלונות שהוגשו בעבר נגד ארגוני השמאל לא הגיעו אפילו לחקירות משטרה ונעצרו על ידי שי ניצן, והמגמה כאן היא הפחדת נאמני ארץ ישראל באמצעות כתב אישום פוליטי.", אמר הרב וולפא