יוחנן פלסנר: יש מקום לכולם במכון הישראלי לדמוקרטיה

יו"ר המכון הישראלי לדמוקרטיה יוחנן פלסנר מגיב לפולמוס בין הרב בני לאו וד"ר אריק כרמון ומבהיר: "שמח שהרב בני לאו ממשיך להשפיע על הברור האידיאולוגי הנוקב במכון"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/10/14 22:42 כט בתשרי התשעה

יוחנן פלסנר: יש מקום לכולם במכון הישראלי לדמוקרטיה
המכון הישראלי לדמוקרטיה, צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

יו"ר המכון הישראלי לדמוקרטיה יוחנן פלסנר, מגיב לפולמוס שפורסם ב'כיפה' בין חבר המכון הרב בני לאו למייסדו של המכון ד"ר אריק כרמון. לדבריו, אני רוצה להבהיר באופן חד משמעי שהדי.אן.איי של המכון, כמו שאני מוביל כנשיא המכון, מושתת על ריבוי דעות ושמיעת מגוון אנשים במהלך השיח המכוני”.

כזכור, היום (ה') פורסם דיון סוער בין ד"ר כרמון והרב בני לאו בנוגע למהות המכון הישראלי לדמוקרטיה ולשאלה האם הוא מקדם שיח אמיתי או שמא מתנגד באופן נחרץ לדת. במהלך ההתכתבות כתב הרב בני לאו כי ישקול לעזוב את המקום, וכן קרא "לא להשתמש בכמה כיפות כשהן בפועל עלה תאנה".

לדברי פלסנר, "אני מתקשה לדמיין דיון רציני במכון או בכל מקום אחר אם לא מאפשרים למגוון של דעות ואמונות להישמע, ולהישמע לא רק מתוך נימוס אלא מתוך הבנה שזה חלק מהותי . לי זה ברור כנשיא המכון ואני מקווה שזה ברור לכל היושבים כאן. הדבר נכון לגבי דיונים שמתקיימים במכון ונכון שבעתיים לגבי העובדים במכון: יש כאן מקום לכולם, וודאי שאין אדם או מגזר שקטגורית צריך להישאר בחוץ. זה חייב להיות ברור באופן חד משמעי”.

"אני, כנשיא המכון”, ממשיך פלסנר, "מחליט במקומות שצריך להחליט למי יש או למי אין מקום במכון, ובשום פנים ואופן החלטות כאלו לא מתקבלות על סמך עמדה כללית או שייכות למגזר כזה או אחר.

יו"ר המכון הישראלי לדמוקרטיה הוסיף מילה אישית על הרב בני לאו ומקומו במכון. לדבריו, "גם מתוך הערכה עמוקה לרב בני האיש, וגם מתוך הערכה למה שהוא מייצג ולציבור שהוא מייצג - אני שמח שהוא החליט להמשיך ולהשפיע על הבירור האידאולוגי הנוקב כאן איתנו, בחסות המכון. פעלתי לשם כך מאז אתמול ואני שמח שזה הצליח".