חברי הבית היהודי חתמו על הצהרת אמונים לצפון השומרון

שישה חברי הבית היהודי התחייבו לשמור על ריבונות מדינת ישראל ביישובי צפון השומרון: "מתחייבים לפעול לפיתוח והעצמת היישובים ולחזק התושבים וההתיישבויות במקום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/01/14 12:16 טו בשבט התשעד

חברי הבית היהודי חתמו על הצהרת אמונים לצפון השומרון
יחצ, צילום: יחצ

חברי הכנסת של הבית היהודי קיימו הבוקר (ה') נטיעות בצפון השומרון לכבוד ט"ו בשבט. במהלך טקס שנערך ביישוב שקד לאחר מכן חתמו חברי הכנסת יוני שטבון, איילת שקד, ניסן סלומינסקי, מוטי יוגב, אורית סטרוק ושולי מועלם רפאלי, על הצהרת אמונים לצפון השומרון.

"אנו חברי הבית היהודי מצהירים בזאת אמונים לצפון השומרון, יישוביו ותושביו", נכתב בהצהרה. "מתחייבים לפעול לפיתוח והעצמת היישובים חרמש, מבוא דותן, ריחן, שקד, טל מנשה וחיננית. להגן בכל הכלים העומדים לרשותנו לחיזוק התושבים וההתיישבות בצפון השומרון ולשמירה על ריבונות מדינת ישראל ביישובים אלו".

יש לציין כי בעוד שורר קונצנזוס בנושא בקעת הירדן, גורל צפון השומרון עודו נתון בערפל. האמנה למעשה מבטיחה לשבור כלים מול הממשלה במידה ונתניהו מורה על פינוי יישובים בצפון השומרון.

"אנו מצהירים בזאת כי לא נשב בממשלה שתסכים לפנות ולו ישוב אחד", נכתב עוד. "אנו סומכים ידינו על ראש ממשלת ישראל ועל יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' שיפעלו למען מטרה זו לטובת מדינת ישראל.

"כאן התחילה ההיסטוריה של העם היהודי", אמרה חברת הכנסת איילת שקד במהלך הטקס. "אנחנו נילחם עליכם"

חבר הכנסת יוני שטבון הוסיף ואמר: "שמענו על כוונת ראש הממשלה לקנות בכסף את בית אל. זה נשמע לכם הגיוני? אסור לדבר במושגים כאלו. לא נשקוט למענכם".