הרב פרופ‘ דניאל הרשקוביץ מונה לנשיא אוניברסיטת בר אילן

הרשקוביץ, לשעבר יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, יחליף את פרופ‘ משה קוה לאחר 18 שנות כהונה. הוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודש אוקטובר הקרוב

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/05/13 22:44 יא בסיון התשעג

הרב פרופ‘ דניאל הרשקוביץ מונה לנשיא אוניברסיטת בר אילן
כיפה, צילום: כיפה

הרב פרופ‘ דניאל הרשקוביץ, לשעבר יו“ר ”הבית היהודי“ ושר המדע והטכנולוגיה, ייכנס בחודש אוקטובר הקרוב לתפקיד נשיא אוניברסיטת בר אילן - כך החליט הערב (ב‘) פה אחד חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

פרופ' הרשקוביץ יחליף את פרופ' משה קוה, שיסיים כ 18 שנות כהונה כנשיא אוניברסיטת בר אילן. קוה מסיים את תפקידו לאור החלטת המל“ג על הגבלת תקופת כהונתם של נשיאי האוניברסיטאות.

הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ הינו יליד חיפה, בן 60, פרופ' למתמטיקה שאת שלושת תאריו במתמטיקה עשה בטכניון. את שירותו הצבאי עשה בחיל המודיעין (1979-1973) וסיים בדרגת רב סרן. בנוסף להשכלתו האקדמית רכש השכלה תורנית בישיבת "מרכז הרב" בירושלים וקיבל סמיכה לרבנות וכושר לרבנות שכונה, מהרבנות הראשית לישראל (תשס"א).

מתאים לתפקיד החדש, הרשקוביץ (צילום: יחצ)

פרופ' הרשקוביץ מילא שורה של תפקידים אקדמים בכירים בטכניון, בהם ראש היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ, דיקן הפקולטה למתמטיקה, יו"ר אירגון הסגל האקדמי, נשיא בית הדין המשמעתי של הטכניון ועוד. כן שימש כפרופ' למתמטיקה באוניברסיטת ויסקונסין בעיר מדיסון בארה"ב בשנים 1985-1983 , ו-1989-1988. פרסם מעל לשמונים מאמרים בעיתונות המדעית המתמטית. הוזמן לתת עשרות הרצאות ברחבי העולם. כמו כן היה חבר בוועדות המארגנות של כינוסים מדעיים בינלאומיים פרופ' הרשקוביץ שימש עורך ראשי של שני עיתונים מדעיים יוקרתיים באלגברה ונשיא האגודה הבינלאומית לאלגברה ליניארית בין השנים 2008-2002.

בצד פעילותו האקדמית הענפה, פעיל הרב פרופ' הרשקוביץ בתחום התורני בקהילה ובשנת תשס"א כונן את ועד הקהילה באחוזה שבכרמל בחיפה, המאגד את כל בתי הכנסת שבשכונה, וייסד את הירחון "אחוזדתי". פרופ' הרשקוביץ משמש כאב בית דין לגיור (מעשה בי"ד), מאז תשנ"ו. חיבר תוכנת המחשב "כתובה כהלכתה", להכנת כתובות מדויקות על פי הכללים ההלכתיים השונים. הוא נותן שעורים בהלכה, במחשבה, בהגדה ובמוסר כמו גם הרצאות בנושאי יהדות ברחבי הארץ, פרסם מאמרים בתחומים אלה בכתבי עת שונים. פרופ' הרשקוביץ נשוי לשמעונה, עד לאחרונה מנהלת בית הספר הממלכתי דתי "אבן גבירול" (חטיבת ביניים ותיכון של החינוך המיוחד, חיפה). אב לחמישה ילדים וסב לאחד עשר נכדים.