הרב מוטי אלון ויתר על ערעור וירצה את העונש שנגזר עליו

ברגע האחרון קיבל הרב מוטי אלון את הדין ולא הגיש ערעור על הרשעתו בגין ביצוע מעשים מגונים בכוח. ההחלטה התקבלה בעצת משפחתו אשר ביקשה לשים את המקרה מאחוריה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/02/14 14:36 ב באדר א'

הרב מוטי אלון ויתר על ערעור וירצה את העונש שנגזר עליו
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

הרב מוטי אלון קיבל את הדין ולא יגיש ערעור על העונש שנגזר עליו ועל הרשעתו בגין ביצוע מעשים מגונים בכוח בנער בשני מקרים. הרב אלון, שנידון לשישה חודשי עבודות שירות קיבל את ההחלטה ביממה האחרונה.

עותקי הערעור כבר הודפסו והיו מוכנים להגשה ביום האחרון לאפשרות הגשת המסמכים, נכתב בynet, אך לפנות בוקר החליט הרב אלון ברגע האחרון לוותר על המהלך. בני משפחתו ביקשו ממנו לוותר על הערעור בשל הקושי שעברו בשנים האחרונות בעקבות הסערה התקשורתית.

"ההליכים בפרשה שנמשכים כבר זמן רב מאוד גרמו עוגמת נפש גדולה למשפחת הרב וגם לציבור גדול מאוד", אמר עורך דינו אשר אוחיון. "על פי בקשת המשפחה הוחלט לסיים את הפרשה ולהשתדל לחזור לחיים נורמליים. רבנים שנדרשו לעניין קיבלו את עמדת המשפחה שלא להגיש ערעור ולסיים את הפרשה".

שופטת בית משפט השלום בירושלים חגית מאק קלמנוביץ' הרשיעה את הרב אלון באוגוסט האחרון וגזרה עליו בדצמבר שישה חודשי עבודות שירות. כמו כן הוא נידון ל-15 חודשי מאסר על-תנאי ופיצוי של 10 אלף שקל למתלונן.

בתחילה הואשם הרב אלון בביצוע עבירות מין בשני קטינים, אולם בפברואר אשתקד נמחק אחד האישומים לאחר שאחד המתלוננים הודיע כי הוא מסרב למסור עדות בבית המשפט. בכתב.

הרב אלון הכחיש לאורך כל הדרך את המעשים שיוחסו לו ושנחשפו על ידי "פורום תקנה" - הפורום למניעת הטרדות מיניות בציבור הדתי. הוא טען שאינו זוכר חלק מהמפגשים, אך ציין כי אם אכן התקיימו, לא היו למעשיו אופי מיני. בטרם פתיחת המשפט הוא דחה הצעה להסדר טיעון שבמסגרתה יודה בעבירות, אך לא ייכנס למאסר. בעת דחיית ההצעה טען הרב כי על אף העסקה הקורצת, הוא אינו יכול להודות במעשים שלא ביצע.