הצתה בישיבה בחומש: "הגיע הזמן לבטל את חוק ההתנתקות"

קבוצת ערבים תושבי האזור, הציתה את מתחם בית המדרש של הישיבה שפועלת ביישוב כמעט מאז שפונה במסגרת ההתנתקות. ח"כ סמוטריץ': "כל מקום שאנחנו יוצאים ממנו הופך למקום של טרור ושל פגיעה במקומות הקדושים"

חדשות כיפה 24/05/17 10:27 כח באייר התשעז

הצתה בישיבה בחומש: "הגיע הזמן לבטל את חוק ההתנתקות"
ישיבת חומש, הצתה, צילום: ישיבת חומש

כבר למעלה מעשור שישיבת חומש פועלת ביישוב שפונה במסגרת ההתנתקות. שלשום (שני), במהלך אירוע תמיכה באסירים הפלסטינים, חדרה קבוצת ערבים והציתה את המקום. לא היו נפגעים אך מבנה בית המדרש ניזוק בצורה קשה.

אירוע ההצתה התקיים במסגרת 'יום זעם' שקיימו ערבים תושבי האזור. הרב אליקים לבנון וח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיעו אמש למקום כדי לאמוד את היקף הנזק.

''הצתת הישיבה בחומש", אמר סמוטריץ', "היא תזכורת עבורנו להמשיך ולפעול לחזרתו של עם ישראל לכל האזורים שהוחרבו במסגרת הגירוש". לדבריו, "כל מקום שאנחנו יוצאים ממנו הופך למקום של טרור ושל פגיעה במקומות הקדושים".

דורשים מצה"ל לעצר את המציתים

דורשים מצה"ל לעצר את המציתים ישיבת חומש

בהמשך הוא קרא לראש הממשלה לפעול להסדרת המקום ולשמור על בטחונם של תלמידי הישיבה. בישיבה עצמה אמרו כי "בעקבות האירוע נגביר את הלימוד והפעילות במקום, ונחזק את האחיזה ביישוב. אנו נערכים לבניית מבנה קבע גדול יותר ובע"ה אנו נמשיך ונגדל. אנו פותחים בימים אלו במבצע התרמה לצורך הקמת המבנה החדש".

בישיבה קראו לגורמי הצבא לתפוס את המציתים ולהעמידם לדין, "אנו ציפייה כי צה"ל ישים את ידו על הפורעים הערבים, וימצה עימם את הדין". בהמשך אמרו כי "הגיע הזמן שחוק ההתנתקות, שהוכח כאיוולת וכפשע מוסרי, יעבור מן העולם. אנחנו קוראים לחברי הכנסת הפועלים לביטולו להמשיך ולקבל כוחות מאחיזתנו במקום ולפעול לביטול החוק".