הנרצח בפיגוע הדריסה: רב"ט אלחי טהרלב

רב"ט אלחי טהרלב, בנו של הרב אהד טהרלב, הוא החייל שנרצח הבוקר ע"י מחבל בפיגוע הדריסה סמוך לעפרה. הוא הותיר אחריו זוג הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/04/17 13:07 י בניסן התשעז

הנרצח בפיגוע הדריסה: רב"ט אלחי טהרלב
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום כי הצעיר שנרצח בפיגוע הדריסה היום (חמישי) סמוך לעפרה, הוא חייל גולני אלחי טהרלב (20) הי"ד מטלמון. בפיגוע נפצע חייל נוסף באורח קל והמחבל נורה ונוטרל במקום.

טהרלב שהה הבוקר בטרמפיאדה בצומת הכניסה ליישוב עפרה שבבנימין. המחבל מאלכ חאמד (21) מהכפר סילוואד, הגיע עם מכוניתו לכיוון הצומת ודרס אותו יחד עם חייל נוסף שנפצע באורח קל.

באוגוסט האחרון הוא התגייס לחטיבת גולני גדוד 13 כבן ישיבת הסדר. לפני הגיוס למד אלחי בישיבת מקור חיים ובהמשך בישיבת תקוע. הוא הותיר אחריו זוג הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות. האב, הרב אהד טהרלב הוא ראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון, והאם אביטל, היא סגנית מנהלת אגף פסיכולוגיה בשפ"י משרד החינוך. במותו הועלה אלחי לדרגת סמל

מהיישוב טלמון שבו התגורר טהרלב נמסר כי "ערב חג הפסח קיבלה משפחת טהרלב ועמם בני קהילת טלמון את הרעה בבשורות. אלחי היקר והאהוב, בן היישוב, נרצח. נער מוכשר, צנוע ומאוד מאוד אהוב. הכאב מפלח בלב השכנים, החברים, החניכים בתנועת הנוער וכל בני היישוב הרבים שהכירו את אלחי והוקירו אותו.

זהו השכן השלישי שאנו מאבדים: רועי ארבל, אב לחמישה; גיל-עד שער; ואלחי טהרלב. שלושתם נרצחו במקומות שונים בארץ, בדרכם הביתה, בדרך ליישוב, למשפחתם, ונלקחו בידי בני עוולה רשעים. האביב לא ינחם את הכאב הגדול. אנחנו מחבקים את אביטל ואת הרב אוהד, ומבקשים מבורא עולם שישים די לצרותינו. אנחנו מאמינים שיש בידינו לגבור על אויבנו ושנעשה זאת".

מארגון רבני בית הלל, שאביו של הנרצח חבר בו, נמסר: "'וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'". ארגון רבני ורבניות בית הלל אבל יחד עם חברנו, חבר הועד המנהל בארגון, הרב אהד טהרלב ומשפחתו על הירצחו של בנם החייל אלחי שנפל על הגנת העם והארץ. אנו מבקשים לחזק ברגעים קשים אלו את הרב אוהד וכל משפחת טהרלב, ומתפללים ומקווים עימם להתנחם בנחמת ציון וירושלים. "בלע המות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ כי ה' דבר"

ההלוויה תתקיים הערב בשעה 18:30 בהר הרצל שבירושלים.

.