ד"ר משה הלינגר: "ברור שישראל מנהלת דיקטטורה בשטחים"

במהלך שיעור בקורס יהדות ודמוקרטיה, אמר ד"ר הלינגר כי הסטודנטים חייבים לכתוב במבחן שישראל מנהלת דיקטטורה ביו"ש. "לרבנים לא אכפת משאלות מוסריות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/01/16 08:11 י בשבט התשעו

ד"ר משה הלינגר: "ברור שישראל מנהלת דיקטטורה בשטחים"
Tomasz Bidermann / Shutterstock.com, צילום: Tomasz Bidermann / Shutterstock.com

"ישראל מנהלת דיקטטורה בשטחים הכבושים מאז שנת 1967" כך טוען ד"ר משה הלינגר, מרצה דתי בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. בוויכוח שהתנהל בשיעור בין המרצה לאחד הסטודנטים, שאמר כי הרשות הפלסטינית מנהלת אוטונומיה משל עצמה, ענה הלינגר לסטודנט כי "אינך יכול לכתוב תשובה כזאת במבחן במדעי המדינה, כי ברור שישראל בשטחים היא דיקטטורה, צה"ל יכול להיכנס לכפרים הערבים מתי שירצה".

הלינגר הוסיף כי "נכון שהדיקטטורה הישראלית בשטחים היא פחות חמורה מהדיקטטורה שמנהלות מדינות ערביות מוסלמיות, אבל זו עדיין דיקטטורה במדדים של העולם המערבי". לדבריו של הלינגר מדובר בטענה עובדתית, ובמדעי המדינה יש צורך להציג את הדברים הללו בשיעורים "אני מתאר מצב" אמר.

"אני ביקורתי קודם כל כלפיי העולם הדתי, מכיוון שאני חלק ממנו" התייחס הלינגר לכיפה שעל ראשו. כמו כן התייחס הלינגר לתפקודם של הרבנים לאור פרשיית העצורים של דומא "לרבנים לא אכפת משאלות מוסריות. אם היה אכפת להם, הם היו עושים הפגנות על עוולות מוסריות. הרי לא אכפת להם מה קורה לצד הערבי, שהם גם עוברים עינויים, פתאום כולם צעקו 'עינויים' כשמדובר ביהודים".