דיווח: תיווך קטארי לשחרור מחבלים תמורת השבת החללים לישראל

על פי מקורות בחמאס, קטאר מנסה לתווך בין ארגון הטרור לישראל בנושא החללים השבויים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד ואברהם מנגיסטו. התנאי- שחרור המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/01/17 11:51 יג בטבת התשעז

דיווח: תיווך קטארי לשחרור מחבלים תמורת השבת החללים לישראל
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

קטאר מתווכת בין ישראל לחמאס בנוגע לשחרורם של החללים החטופים הדר גולדין אורון שאול הי"ד ואברהם מנגיסטו ושני אזרחים נוספים המוחזקים ע"י ארגון הטרור בעזה. כך דווח היום (ד') בעיתון הערבי-ישראלי 'כל אל-ערב'

בעיתון דווח שכתנאי למשא ומתן עם ישראל, חמאס דרש את שחרורם של 60 המחבלים ששחוררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש ע"י כוחות הביטחון לאחר שחזרו לעסוק בטרור. ע"פ הדיווח ישראל לא סירבה לדרישה אך התנתה אותה בכך שהמחבלים יגורשו לקטאר, תנאי שלפי שעה ארגון הטרור העזתי מסרב לו.

משפחת גולדין תקפה לאחרונה את ראשהממשלה וטענה כי "ראש הממשלה הניף דגל לבן מול חמאס וויתר על השבתם של הדר ואורון הביתה. ממשלת ישראל מפגינה חולשה נוראית מול חמאס. בזמן שהדר ואורון נמצאים בשבי חמאס, נתניהו משחרר גופות של מחבלים, אסירי חמאס מקבלים תנאי דה-לוקס, והממשלה משלמת את משכורות מחבלי חמאס".

(צילום: פלאש 90. יונתן סינדל)

בשבוע שעבר בעת ציון יום הולדתו ה-23 של אורון שאול הי"ד, אמו זהבה אמרה כי היא עדיין מקווה שבנה ישוב אליה וכי "החובה להשיב אליי את בני מוטלת על ממשלת ישראל וצה"ל. הם שלחו אותו למלחמה שנמשכה 51 ימים ועליהם מוטלת האחריות להשיבו הביתה. מאמינה אני שהם ימלאו חובה זו".

משפחת מנגיסטו הגיבה לפרסומים ואמרה כי "עד שלא נראה את בנינו אברה אין הפרסומים מנחמים אותנו. אין אנו מעודכנים בנושא זה משום גורם, צר לנו על כך. אברה הוא אזרח תמים שעבר את הגבול בטעות עקב מצוקתו הנפשית, והחזקתו נוגדת את האיסלאם, את כל החוקים והמוסכמות הבנילאומיים. שתיקת הממשלה עד הלום מעציבה מאוד. כל מדינה מתוקנת הייתה פועלת ודורשת את זכותו ההומניטרית לחופש ולחירות. אנו מקווים ודורשים שהממשלה תמלא את אחריותה וחובתה המוסרית להשיב אזרח תמים לארצו ולמשפחתו ותנהג בשוויון בכל אזרחיה".