בעקבות המחאה: עיריית רעננה ביטלה אירוע המיסיון

הבוקר פורסם ב"כיפה" כי עיריית רעננה מתכוונת לאפשר הרצאה של המיסיון ברעננה. לאחר המחאה שהתעוררה הודיעה העיריה: נאלצנו להודיע לעמותה על ביטול האירוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/04/15 14:22 כז בניסן התשעה

בעקבות המחאה: עיריית רעננה ביטלה אירוע המיסיון
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הבוקר פורסם ב'כיפה' כי ברעננה מתכוונים פעילי מיסיון לקיים הרצאה, ובתגובה לכך מאיימים חברי סיעת הבית היהודי בעיר לפרוש מהקואליציה אם ראש העיר לא יבטל את ההרצאה.

חבר מועצת העיר אלי כהן אמר כי, "הסיעה רואה בחומרה רבה את קיומו של הכנס בשבת ובמתקן עירוני. הסמיכות של אירוע הפועל להמרה דתית ליום השואה בו אנו זוכרים את אלה שנטבחו על היותם יהודים צריכה לזעזע כל יהודי".

ל'כיפה' נודע כי בעקבות הפרסומים במספר כלי תקשורת, התעוררה מחאה בעיר, ואף תוכננה הפגנה מול האולם בו התכוונו אנשי המיסיון לקיים את ההרצאה.

בעקבות המחאה, הודיעו בעיריית רעננה כי הם מבטלים את האירוע. "עם היוודע להנהלת העירייה על כוונת עמותת ״מצפה לישראל״ לקיים הרצאה ברעננה, ומתוך רצון לכבד את רגשותיהם של תושבי העיר ועל רקע החשש הכבד והממשי להתלהמות שעלולה להידרדר לפגיעה בסדר הציבורי עד כדי חשש לשלומם של התושבים, ניהלה עיריית רעננה מגעים ונסיונות עם העמותה בשיתוף משטרת ישראל, בניסיון להניאם מלקיים את האירוע ברעננה, בהסכמה", נכתב בהודעה מטעם העירייה.

"לצערנו הרב מאחר וניסיונות אלה לא נשאו פרי, נאלצה עיריית רעננה להודיע לעמותה על ביטול האירוע. נמשיך לפעול לרווחת כל תושבי העיר", מסרו עוד.