בנט מסביר: כך נעודד רבבות חרדים וערבים לשוק העבודה

הפרויקט החדש של שר הכלכלה - "תוכנית החכות" - תעניק אלפיים שקלים לכל ישראלי אשר ישתתף בקורס הכשרה והכוונה לשוק העבודה. "הגיע הזמן שנתן חכות, לא רק דגים", אמר בנט

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/04/13 15:53 ל בניסן התשעג

בנט מסביר: כך נעודד רבבות חרדים וערבים לשוק העבודה
כנס רמלה, צילום: כנס רמלה

שר הכלכלה נפתלי בנט השיק היום (ד‘) תוכנית חדשה לעידוד הצטרפות למעגל העבודה, תחת הכותרת ”תוכנית החכות“. המשרד יעניק, לכל מי שישתלב בשוק העבודה לאחר שיעבור קורס הכשרה, מענק בסך 2,000 שקלים שיינתן לכל משתתפי התוכנית. כמו כן, בוגרי הקורסים יקבלו החזר של 85% מהכשרתם.

בנט מתכוון לייעד כ-30 מיליון שקלים לטובת הפרויקט, עד שנת 2014. לאחר הכשרה, יוכל כל מועמד לבחור הכוונה מתאימה באחד מגופי התעסוקה בישראל, על פי המקצוע אשר יבחר לו.

"הגיע הזמן שניתן לכל מי שרוצה לעבוד חכות ולא דגים, ואני מוכן להשקיע בחכות הללו כדי שיביאו הרבה דגים“, אמר השר בנט, ”אנו נדאג לתת את הכלים הרבים ככל שניתן, כדי שכל מי שחפץ, ייצא לשוק העבודה ויתפרנס בכבוד. התוכנית תתמקד באוכלוסיות בהן שיעור התעסוקה נמוך במיוחד: אוכלוסיית הנשים הערביות, הגברים החרדים והאנשים עם המוגבלות. אני מאמין שתנופה קטנה בהתחלה יכולה להניע מהלך גדול שיעזור להגדיל את התוצר של השוק הישראלי ולסייע בהקטנת יוקר המחיה בישראל“.