בנט לפרשנים: לא מתנצל על דברי

השר נפתלי בנט מגיב לפרשנים בעקבות הידיעה ב'כיפה' "המטרה של הפרשנים היא להשתיק את עמדתי. זה לא יעבוד. לא אשתוק. הטרור המתעצם מחייב את החזרת ההרתעה למדינת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/07/14 12:08 ה בתמוז התשעד

בנט לפרשנים: לא מתנצל על דברי
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מגיב לדברי הפרשנים, שהובאו הבוקר (ה') ב'כיפה', ושטענו שבנט הוא האשם ברצח הנער הערבי אם מדובר ברצח לאומני.

"לא תשתיקו אותנו", הוא כותב בדף הפייסבוק שלו. “בימים האחרונים ובימים הבאים תקראו הרבה על ה״קיצוניות״, ״חוסר אחריות״ ודברים חמורים יותר בנוגע לדרישות לתגובה עוצמתית בעקבות הארועים הקשים שחווינו. המטרה שלהם: להשתיק את עמדתי. זה לא יעבוד. לא אשתוק ואין לי שום כוונה להתנצל".

"הטרור המתעצם בימים אלה מחייב את החזרת ההרתעה למדינת ישראל”, הוא מוסיף ומבהיר. "את ההרתעה צריכה להחזיר הממשלה ולא שום מעשה נפשע של אזרחים. רצח הנער הוא מעשה נורא, יהיו אשר יהיו מניעיו (ואני מדגיש-איננו יודעים עדיין מה הרקע). אסור לאיש לקחת את החוק לידיים, אף פעם. אסור לנו ללמוד מהאויבים שלנו. קול דמי אחינו זועקים אלינו מן האדמה”.

כזכור, הבוקר (ה') הובאו ב'כיפה' דברי פרשנים אשר תקפו באופן חריף את בנט על עמדותיו בעד תקיפת החמאס. כך, פרשן מעריב סופהשבוע, בן כספית, כתב "שרים רבים וגורמים ביטחוניים ואחרים, שנחשפים לרטוריקה של נפתלי בנט בישיבות הקבינט ולדרישותיו הקטגוריות לפעולות כוחניות מהדהדות, אמרו אתמול ל"מעריב-השבוע" כי מדובר בהתנהגות ״משתלחת״. אם יתברר שהנער הערבי בירושלים נרצח על רקע לאומני, הרי שהדם שלו מרוח על ידיהם של אלה שעוסקים בהסתה ושנותנים לציבור להבין שמערכת הביטחון לא עושה מספיק ושהממשלה לא מגיבה כראוי מול הטרור הפלסטיני".