בכירים ביש"ע הוזמנו להשבעת טראמפ

ביום שישי הקרוב יושבע דונלד טראמפ כנשיאה ה-45 של ארה"ב. מבין המוזמנים לטקס ניתן למצוא חלק ממנהיגי ההתיישבות כדוגמת ראש עיריית מעלה אדומים, וראשי המועצות שומרון ואפרת

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/17 09:09 יז בטבת התשעז

בכירים ביש"ע הוזמנו להשבעת טראמפ
דוברות מועצה אזורית שומרון, צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

ביום שישי הקרוב ה-20 לינואר, יושבע דונלנד טראמפ לנשיאות ויחליף באופן רשמי את ברק אובמה. לראשונה בהיסטוריה, בטקס יטלו חלק גם נציגים מההתיישבות ביהודה ושומרון.

אחד המוזמנים לטקס, יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הביע בעבר מספר פעמים את תמיכתו בטראמפ לתפקיד הנשיאות. דגן נפגש בזמן הקמפיין עם דיוויד פרידמן שהיה אז יועצו של טראמפ לענייני ישראל וימונה בקרוב לשגריר ארהב בישראל. בכירים נוספים המקורבים לנשיא הנכנס, שביקרו בשנים האחרונות בשומרון הם בקי דנלופ מצוות המעבר של טראמפ, אלן קלמונס שכתב את מצע המפלגה הרפובליקנית וברוס בלייקמן הנחשב מקורב לטראמפ.

את שהייתו בארה"ב, צפוי ראש מועצת שומרון לנצל גם לקיום פגישות עם בכירים נוספים המקורבים לנשיא טראמפ ועם בכירים במפלגה הרפובליקנית. מי שגם הוזמנו לטקס בסוף השבוע הם ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל וראש מועצת אפרת עודד רביבי. השניים הוזמנו מטעם ארגון יהודי הקשור למטה טראמפ

יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן סיפר על התקוות שבכניסת הממשל האמריקני החדש: "יש לנו התקווה שהבחירה המחודשת בארה"ב מביאה איתה עידן חדש של ידידות אמת בין ישראל לארה"ב. ידידות שלא כופה וויתור על אינטרסים חיוניים של ישראל". דגן סובר כי לזהות נשיא ארה"ב יש השפעה מכרעת על תושבי יו"ש, "אין לנו ספק שלעולם ראש ממשלת ישראל יהיה יותר ציוני מנשיא ארה"ב עם זאת לממשל בארה"ב יש היום נשפעה ישירה על חייהם של תושבי יו"ש ואנחנו מקווים לראות שינוי בעניין זה".