"אפשר לפעול למען הר הבית בכנסת, מבלי לעלות להר הבית"

הח"כ המיועד יהודה גליק, הבא בתור ברשימה של הליכוד, מגיב להתפטרותו של שר הביטחון. למרות פעילותו המוכרת למען הר הבית, לא יוכל גליק כח"כ לעלות להר. לדבריו, העלייה לא תהיה הכרחית

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/05/16 13:43 יב באייר התשעו

"אפשר לפעול למען הר הבית בכנסת, מבלי לעלות להר הבית"
המטה המשותף של תנועות המקדש, צילום: המטה המשותף של תנועות המקדש

הסערה הפוליטית שהחלה השבוע בעקבות מינויו של ליברמן לשר הביטחון, ממשיכה לעשות היום כותרות לאחר פרישתו של שר הביטחון הנוכחי - משה יעלון. הפעיל הידוע למען הר הבית, יהודה גליק, הוא חבר הכנסת הבא ברשימת הליכוד, שעתיד להיכנס במקומו של יעלון.

גליק, סיפר הבוקר (ו') כי למרות שכחבר כנסת לא יוכל לעלות להר הבית, הוא ידאג לפעול בנושא זה בכנסת, בצורה החוקית והראויה ביותר. כך אמר בראיון לגלי ישראל, בתכניתם של משה מאירסדורף ואריאל כהנא:"אני אפעל בכל אשר אוכל שהר הבית יהפוך להיות מרכז עולמי. אני יודע שאני אפעל כפי שהחוק מחייב, אני לא נכנס לכנסת להיות שחקן בודד, הפוליטיקה היא משחק קבוצתי כידוע".

לדבריו של גליק, סוגיית הר הבית, היא סוגייה חשובה, בלי שום קשר לאהבתו ואהדתו האישית למקום:"אפשר לפעול למען הר הבית גם בכנסת מבלי לעלות להר הבית, האישיו זה לא יהודה גליק, האישיו זה הר הבית. אעשה ככל יכולתי שהאבסורד שמתרחש בהר הבית ישתנה. אני מקווה לעשות את זה בדרכי נועם והארת פנים, ולא בצורה של התלהמות".