שדולת הר הבית בכנסת: "התגובה- בנייה בירושלים והגדלת שעות הביקור בהר"

ראשי השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית ח"כ יהודה גליק וח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבו לפיגוע ואמרו: "אסור שהטרור ישיג ולו ההישג הקטן ביותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/17 09:28 כ בתמוז התשעז

שדולת הר הבית בכנסת: "התגובה- בנייה בירושלים והגדלת שעות הביקור בהר"
ח"כ גליק בהר הבית, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

בעקבות פיגוע הירי שהתרחש הבוקר (ו') ברחבת הר הבית אומרים ראשי השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית ח"כ יהודה גליק וח"כ שולי מועלם רפאלי: "הטרור שנעשה בגיבוי הרשות הפלסטינית והתנועה האסלאמית במטרה לקעקע את הזיקה היהודית להר הבית, אינו יכול לעבור בשתיקה. למוסלמים הקיצוניים שמחללים בדם את קדושתו של הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, אין זכות להיות שם.  לפיכך טוב עשה מפקד המחוז ניצב יורם הלוי שהורה לסגור את ההר ולא לאפשר למוסלמים לקיים את תפילות יום השישי במקום". 

השנים קראו לכוחות הביטחון "למצוא את שולחיהם של המחבלים, להעניש אותם ולהכות בהם מכה כואבת ובלתי פרופורציונלית" ולדרג המדיני הציעו: "התשובה הציונית ההולמת היא בניה בכל רחבי ירושלים ופתיחת הר הבית ליהודים לעוד שעות נוספות. אסור שהטרור ישיג ולו ההישג הקטן ביותר.נאחל איחולי החלמה לפצועים ונחבק את  שוטרי מחוז ירושלים המגינים עלינו בגופם".

חבר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת מוטי יוגב: ״אצלנו הר הבית הוא ׳ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים׳. אצלם, בסיס טרור ושנאה. יש לסגור את הר הבית למוסלמים לתקופה ממושכת ולהדק את השליטה הביטחונית והמדינית בו. הר הבית בידינו אינה רק סיסמא, וזו צריכה להיות מציאות ברורה בשטח. יש לרדוף את המחבלים, שולחיהם, המסיתים והסייענים  עד חרמה.  רפואה שלמה לפצועים.״

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ' הגיב ואמר: "פיגוע בירי מכיוון הר הבית הינו קו אדום חדש שנחצה ומעיד על זליגת נשקים משכונות התפר למרכז העיר. חוסר הריבונות הקיים בשכונות שסובבות את העיר, הימנעות המשטרה מכניסה לשכונות והחרמת הנשקים מביאים את התוצאות המרות. מי שלא מטפל בירי על פסגת זאב שלא יתפלא שיקבל ירי בעיר העתיקה ובהמשך גם במרכז העיר".