ח"כ גליק מונה שלושה 'פשעים' במקוואות: "כל פעם אותו סיפור: "אתן רווקות, אתן חילוניות, אתן עולות להר הבית"

בדיון בועדה למעמד האישה בכנסת דנו בטופס שמחולק במקוואות, שנשים שטובלות ללא בלנית מתבקשות למלא. ח"כ רחל עזריה: "נתקלתי במקרה שאמרו לטובלת שאם היא רוצה לטבול לבד היא צריכה לטבול בבור המלוכלך". צפו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/17 13:59 יא בסיון התשעז

ח"כ גליק מונה שלושה 'פשעים' במקוואות: "כל פעם אותו סיפור: "אתן רווקות, אתן חילוניות, אתן עולות להר הבית"
יהודה גליק, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

טופס חדש של הרבנות מופץ בימים אלו במקוואות בישראל ובעיקר בירושלים, הטופס מחייב נשים שהביעו את רצונן לטבול לבד לחתום עם השם שלהן ותאריך הטבילה בטענה כי אין ביטוח לאישה שתטבול לבד. הטופס מהווה דרך למנוע מנשים לטבול לבד ללא בלנית וזאת בניגוד לפסיקת בג"צ בעניין. בעקבות ריבוי המקרים, יזמה ח"כ רחל עזריה (כולנו) דיון בנושא בוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי.

ח"כ גליק סיפר על הקשיים שמערימות הבלניות בפני נשים שרוצות לטבול על מנת לעלות בטהרה להר הבית:

"הבעיות שאני נתקל בהן הן משלושה סוגים: בלניות השואלות נשים מדוע הן רוצות לטבול וכשמתברר להן שזה כדי לעלות להר-הבית – הן אומרות "אז אסור לך לטבול כאן". והרי זה לא עניינו של אף אחד מדוע האישה רוצה לטבול. גם אם היא רוצה לטבול סתם כדי להיות טהורה ונקיה.

מקרים נוספים שציין ח"כ גליק היו על "בלניות השואלות את הטובלת האם היא נשואה או רווקה. כן, הן עדיין שואלות. לפני שבועיים במקווה בארנונה – קיבלתי טלפון של בחורה שבוכה כי הבלנית פשוט לא נותנת לה לטבול כי היא רווקה והיא עוד עולה להר הבית – 2 פשעים חטאו עמי".

"היה לנו אותו סיפור לפני 3 שבועות עם בנות חילוניות ממכינה קדם-צבאית בעכו שאלו אותן: "למה אתן צריכות לטבול, אתן חילוניות?" מה זה צריך להיות השאלה הזאת?! הם רצו קבוצה של חברה' לעלות להר-הבית. חלקן היו בנות חילוניות שרצו לטבול – ובסוף הם עלו בלי טבילה! אז אני לא יודע מה הרבנות הרוויחה – אבל עצם העובדה שהבלנית שואלת את השאלות האלה פעם אחר פעם, והבנות האלה רצו לטבול פעם בעכו ופעם בירושלים  - כל פעם אותו סיפור: "אתן רווקות, אתן חילוניות, אתן עולות להר הבית" – שלושה פשעים עשו עמי, אתם לא יכולות לטבול!".

"זה לא תפקידה של הבלנית!", זעק גליק, "הדבר הזה צריך להיאמר וצריך להיאמר בברור ואם הבלניות לא יודעות לקרוא את חוזר המנכ"ל אז שמישהוא יגיד להם את זה בעברית פשוטה באוזן. לא תפקידה של הבלנית לומר את הדברים האלה".


ח"כ רחל עזריה, (כולנו) תיארה גם היא את התלונות שהגיעו אליה בעניין הטופס: " קיבלתי תלונות על נשים שצעקו עליהם, שהתעמרו בהן, שהשאירו את הדלתות פתוחות בכוונה, שלא ניקו את הבור של המקווה כי לא רצו שנשים יטבלו ללא בלנית ואפילו מקרה שאמרו לטובלת שאם היא רוצה לטבול לבד היא צריכה לטבול בבור המלוכלך. ועכשיו המציאו את הטופס הזה שדורש מנשים לתת תעודת זהות ותאריך למועצה הדתית למי שמעוניינת לטבול לבד, בטענה שאין ביטוח למי שטובלת לבד. הטופס הזוי, כאילו טובלת לא יכולה ליפול במקלחת עצמה, ויותר מכל הוא בונה מאגר במועצה הדתית של נשים שרוצות לטבול  – דבר שמנוגד להלכה. הטופס הזה לא צריך להיות בשום מקווה ואני מצפה שהמשרד לשירותי דת יפעל בהקדם לעצור את הפארסה הזאת. נשים יטבלו לבד אם ירצו בכך ואנחנו נמשיך לעקוב פה אחרי הנעשה".