הרב צפניה דרורי: הרב סתיו הורס את הרבנות

אחד מזקני רבני הציונות הדתית תקף את מהלך הכשרות של צהר, "הרב סתיו הוא רב מוכר ויכול לעבוד דרך הרבנות. הוא לא צריך לעבוד דרך מסגרת אחרת. אם הוא רוצה לשפר שישפר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/18 14:18 יב באדר התשעח

הרב צפניה דרורי: הרב סתיו הורס את הרבנות
הרב צפניה דרורי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ראש ישיבת קרית שמונה, הרב צפניה דרורי, תקף היום (שלישי) את מיזם הכשרות החדש של ארגון 'צהר' ואמר כי מדובר במהלך שהוא "אינו ראוי".

בשיחה עם 'כיפה' הוא אמר כי "נושא הכשרות נבנה בשעתו על ידי הרב קוק כדי שיהיה דרך הרבנות הראשית, מתוך רצון לשמור על סדר ולא כפי שקיים בעולם שכל רב עושה לפי דעתו". לדבריו, "זה צריך להיות שיטתי ובצורה מבוקרת אני לא חושב שיש מקום לכל הפילוגים האלה כאן בארץ".

הרב דרורי לא התרשם מטענת ארגון 'צהר' לפיה מטרתם היא לשפר את רמת הכשרות בישראל, "אם רוצים לשפר ולשדרג את הכשרות צריך לעשות זאת דרך הרבנות".

עוד הוא אמר כי התנהלותו שלראש הארגון אינה ברורה לו, "הרב סתיו הוא רב מוכר ויכול לעבוד דרך הרבנות הוא לא צריך לעבוד דרך מסגרת אחרת. אם הוא רוצה לשפר שישפר, אני לא מבין למה הוא בא להרוס את המקומות הקיימים".

מותקף על ידי הרב דרורי. הרב סתיו

מותקף על ידי הרב דרורי. הרב סתיוצילום: דודי אביטן

מוקדם יותר נחשף כי ארגון 'השגחה פרטית' התמזג עם 'צהר' וכך העובדים והגופים שהושגחו על ידם יהיו מעכשיו תחת אחריות מערך הכשרות החדש. כמו כן, כפי שפורסם כבר אתמול, הרב אורן דובדבני הוא זה שינהל את הגוף החדש שיהווה אלטרנטיבה לרבנות הראשית.

בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו המהלך החדש ואמרו כי הוא "מחזק את הבשורה הגדולה של הגדלת כשרות בישראל באמצעות המערך החדש של צהר".

בנוגע למתנגדים שתקפו את היוזמה החדשה הם אמרו כי הם "קוראים לכל המבקרים את המהלך לשמוט את מקלדותיהם ולתת כתף למהלך שנועד להעצים את איכות הכשרות בארץ, ולרבנות לחשב מסלול מחדש ולהביא להסדרת מערך הכשרות הממלכתי כך שיתמוך בגופים כאלו ולא יפגע בהם ובכשרות".