בעקבות דרישת התנועה הרפורמית: אשה תוכל להתמודד לתפקיד רב הכנסת

מכרז הכנסת שהציב כאחד התנאים הצגת תעודת "יורה יורה" יבוטל, ותחתיו יידרשו המועמדים להציג הסמכה שונה שתאפשר גם לנשים להתמודד על תפקיד רב המשכן. עו"ד שפירא שייצגה את התנועה: "מבשר את פתיחתן של משרות רבניות והלכתיות נוספות בפני נשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/04/18 08:16 יא באייר התשעח

בעקבות דרישת התנועה הרפורמית: אשה תוכל להתמודד לתפקיד רב הכנסת
רבנית למשכן?, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בעקבות פניית ארגון רפורמי למנכ"ל הכנסת, בקרוב יפתח מכרז חדש לתפקיד רב הכנסת ואליו יוכלו לגשת גם נשים.

לפני כחודשיים פורסם ב'כיפה' כי במכרז הקודם שיצא בנושא הוצע לגברים ונשים כאחד להגיש מועמדות להחלפת רב המשכן הנוכחי, שייצא בקרוב לגמלאות.

בדרישות התפקיד נכתב כי המועמדים חייבים להיות בעל סמיכה לרבנות, המחזיקים בתעודת "יורה יורה" באישור הרבנות הראשית לישראל. תנאי זה חסם את האפשרות שאשה תיגש למכרז מאחר והסמכה לרבנות פתוחה רק בפני גברים.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר (חמישי) כי בעקבות זעמן של מספר ארגוני נשים וכתגובה לפניית אחד מהם, המרכז הרפורמי לענייני דת ומדינה, קבע היועמ"ש של הכנסת, עו"ד איל ינון, שהמכרז הנוכחי יבוטל ותחתיו יפורסם מכרז חדש שיאפשר גם לנשים להתמודד על התפקיד.

מייצגת התנועה הרפורמית. עו"ד ריקי שפירא

מייצגת התנועה הרפורמית. עו"ד ריקי שפיראצילום: באדיבות המצולמת

"במענה לפנייתך שבסמך אבקש להודיעך", כתב לעו"ד ריקי שפירא שייצגה את התנועה הרפורמית, "כי הטענות שהועלו בפניה נבחנו על ידי הכנסת ולאחר בחינתן הוחלט לבטל את המכרז הקיים ותחתיו לפרסם מכרז חדש".

לדבריו, "תנאי הסף בו לעניין השכלה יהיו כדלקמן – בעל תעודת "יורה יורה" מטעם הרבנות הראשית לישראל. לחלופין, השכלה אקדמית )תואר ראשון לפחות( מאת מוסד להשכלה גבוהה בישראל או מוסד להשכלה גבוהה בחו"ל שהכיר בו לעניין זה גורם מוסמך בישראל או תעודת טכנאי מוסמך או הנדסאי מוסמך הרשום בפנקס ההנדסאים והטכנאים ובנוסף, תעודת משגיח כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל".

מדוברות הכנסת נמסר בנוגע לפרסום כי "במכרז לתפקיד ראש תחום (כשרות ועניינים הלכתיים) הופנתה תשומת לבנו לכך שתנאי המכרז נוסחו בצורה, שאינה עולה עם הפסיקות האחרונות בנוגע לדרישות ממשרות מן הסוג המדובר. תנאי הסף שונו בהתאם. הכוונה היא לסיים את ההליך עד תום כנס הקיץ".

עו"ד ריקי שפירא מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה ציינה כי "זו פריצת דרך המבשרת את פתיחתן של משרות רבניות והלכתיות נוספות בפני נשים".