פרסום ראשון: יתאפשר רישום חוצה מגזרי לבתי הספר בי-ם

מנהל החינוך בבירה ביטל את ההגבלה על רישום למוסדות לימודים לפי זרמים. כעת הורים יוכלו הורים מהמגזר הדתי לרשום את ילדיהם לבתי ספר משולבים לדתיים וחילוניים, שהיו עד כה תחת הקטגוריה של חינוך ממלכתי

חדשות כיפה דויד ליבנה 22/02/18 20:48 ז באדר התשעח

פרסום ראשון: יתאפשר רישום חוצה מגזרי לבתי הספר בי-ם
עופר ברקוביץ, צילום: גלעד תדהר

תושבי ירושלים יוכלו לרשום את ילדיהם למערכת החינוך העירונית ללא הגבלה על רישום לזרם מסוים, כך הוחלט הערב (ה') בישיבת מועצת העיר. על פי ההחלטה, מעתה תינתן להורים הבחירה לרשום את ילדיהם גם לבתי ספר מזרמים אחרים שהם אינם משתייכים אליהם.

המהלך, שאותו הובילה תנועת "התעוררות", נדרש לאחר שהורים רבים התלוננו כי מערכת הרישום הממוחשבת מחייבת אותם לתעדף את בתי הספר שבהם הינם מעוניינים על פי בחירה בזרם אחד בלבד – חילוני, ממלכתי דתי או חרדי.

בתוך הזרם הנבחר על ההורים לציין ארבע העדפות לבית ספר, מה שגרם לכך שהורים דתיים רבים המעוניינים לבחון רישום לבתי הספר המשלבים בין דתיים לחילונים נתקלו בבעיה, מאחר ואלו רשומים תחת הזרם הממלכתי בלבד. 

יש לציין כי בניגוד לערים אחרות הגיוון המשפחתי והקהילתי בירושלים שונה וייחודי, משום שמשפחות רבות הינן לעתים משפחות מעורבות של זוגות דתיים וחילוניים ואף מזרמים דתיים שונים.

תושבים  שפנו ל"התעוררות" טענו כי לא ניתן לבחור בתי ספר רק על פי הזרם הדתי, וכי ישנם מספר משתנים כגון איכות, עולם הערכים או הקרבה הגאוגרפית. לדבריהם, לא יכול להיות כי מערכת החינוך העירונית מצמצמת עבור התושבים את האופציות על פי קטלוג דתי בלבד.
 
לאחר התערבותה של תנועת "התעוררות" הוחלט במנהל החינוך הירושלמי (מנח"י) כי הגבלת הרישום לזרם מסוים תופסק ויתאפשר להורים להירשם לארבע העדפות המתאימות לשיקולים שלהם, גם אם לא לאותו הזרם.

יו״ר "התעוררות" והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ  בירך על ההחלטה ואמר: "הייחודיות של ירושלים נעוצה בהיותה כור היתוך לכל גווני האוכלוסייה הישראלית – דתיים, מסורתיים וחילוניים. אני מברך על ההחלטה החשובה שמאפשרת לשבור את החומות ולהמשיך לאפשר את המהפכה  של קירוב לבבות בעיר המופלאה הזאת"