נחנך מבנה חדש לתלמוד תורה "ארץ המוריה" בירושלים

לאחר שנים שבהם למדו התלמידים במבנים ניידים, נחנך המבנה החדש בשכונת חומת שמואל בטקס חגיגי. "כאשר התנאים טובים יותר, הלימודים טובים יותר", אמר ראש העיר ברקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 09:08 א בשבט התשעח

נחנך מבנה חדש לתלמוד תורה "ארץ המוריה" בירושלים
חנוכת מבנה חדש לתלמוד תורה ארץ המוריה, צילום: דוברות עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, והראשון לציון, הרב שלמה עמאר, חנכו אתמול (ג') בטקס חגיגי את מבנה הקבע של בית הספר "תלמוד תודה ארץ המוריה" בשכונת חומת שמואל.

הטקס התקיים בהשתתפות מנהל בית הספר, הרב אברהם שבת, והמשנה לראש העיר ומחזיק תיק חינוך ממלכתי דתי, חבר המועצה דב קלמנוביץ'. ראש העיר, שהתקבל בשירה על ידי התלמידים, בירך אותם, והרב עמאר התכבד בקביעת המזוזה במקום.

המעבר אל המבנה החדש הוא בשורה של ממש עבור תלמידי "ארץ המוריה", לאחר עשור של ישיבה במבנים ניידים. תלמוד תורה "ארץ המוריה" הוא בית ספר הראשון מזרם 'מוכר שאינו רשמי' במגזר הציוני-דתי שקיבל הקצאה לבית ספר, לאחר שראש העיר ניר ברקת זיהה והכיר בצורך הייחודי בכך. 

בית הספר הוקם בעקבות בקשת הקהילה, אשר שביקשה להשתייך למסגרת המוכר שאינו רשמי, ובכך לשמור על עצמאות בתכני הלימוד ובתכנים התורניים.

"ביני ובין הרב שבת יש קשר מיוחד שנים רבות ואני גאה בהחלטה פורצת הדרך שקיבלנו להקים את מבנה הקבע של בית הספר. כאשר התנאים טובים יותר, הלימודים טובים יותר. גם כאן, כמו בכל המגזרים, נענינו לביקוש מהשטח והנחיתי להשקיע ולבנות את המבנה החדש. אני מאחל לתלמידים המשך שנת לימודים פורייה ומוצלחת וחודש טוב", אמר ברקת.