הרב שמואל אליהו לתלמידי המקיפים: "אתם כולכם שליחים"

במסגרת אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה, התקיים מופע 'צמאה' ייחודי ומותאם לתלמידי ותלמידות מקיפים דתיים (בהפרדה). הזמרים אברהם פריד ועמיר בניון הרקידו את הקהל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/17 20:27 יח בכסלו התשעח

הרב שמואל אליהו לתלמידי המקיפים:  "אתם כולכם שליחים"
אברהם פריד ונוער המקיפים, צילום: יחזקאל איטקין

במסגרת אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה, התקיים אתמול (ג') מופע 'צמאה' ייחודי ומותאם לתלמידי ותלמידות מקיפים דתיים (בהפרדה). המופע השישי מתוך 12 מופעים, הוקדש לתלמידי המקיפים וכלל יום גדוש בתוכן לימודי וערכי.

הרב שמואל אליהו שהגיע לברך את התלמידים, ריגש את הקהל וסיפר על חוויותיו מכינוס השלוחים האחרון בו השתתף לפני שבועיים בלבד. עוד המשיך וסיפר על הקשר המיוחד של אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, עם הרבי מלובביץ': "אתם כולכם שליחים. כל אחד ואחת מכם יש כח מיוחד שהוא רק שלו והוא שליח בתחום הייחודי לו". לאחר מכן קיים הרב טקס קבלת עול מלכות שמיים וכל התלמידים התפללו זה על זה.

טקס קבלת עול מלכות שמים

טקס קבלת עול מלכות שמיםצילום: יחזקאל איטקין

המנחה, הרב בנימין וילהלם ריתק את 3,000 התלמידים התוססים עם לימוד של קטעי תניא, ובשיאו של האירוע התקיים מופע חווייתי של הזמרים אברהם פריד ועמיר בניון ששרו ניגוני חב"ד לצד שירים מקוריים שלהם.

אירוע זה יצא לפועל לאור הביקוש הרב מצד רכזים חברתיים ומנהלים במקיפים הדתיים.

לאחר שבשנה שעברה החליטו בהפקת 'צמאה', לקיים לראשונה אירועים ייחודיים לתלמידי הישיבות התיכוניות ולתלמידות האולפנות השונות ברחבי הארץ, עלתה דרישה להרחיב את המופעים גם לתלמידי חטיבות הביניים ולתלמידי המקיפים הדתיים שנענתה בחיוב ובשמחה על ידי הרב משה שילת, מי שעומד מאחורי יריד החסידות, ויושמה כבר בשנה זו.

מנהלי בתי ספר ורכזים רבים ששמעו חוויות מאירועי הצעירים שבשנה שעברה, פנו ליהודה פולישוק, מנכ"ל קרן חירו"ת המפעילה את 'אפיקים' – תכנית הפועלת להעצמה רוחנית במקיפים הדתיים של החמ"ד, וביקשו לקיים מופע מותאם לקהלים נוספים. הרב משה שילת, המנוע שמאחורי אירועי י"ט כסלו, נענה להצעה והוחלט להוסיף אירוע לתלמידי ותלמידות כיתות ז-ט וכן שני אירועים לתלמידי המקיפים הדתיים.

אברהם פריד ועמיר בניון

אברהם פריד ועמיר בניוןצילום: יחזקאל איטקין

"לאחר שבשנה שעברה שמענו מרכזות חברתיות באולפנות על גודל החוויה והצלחת אירועי האולפנות, פנינו בבקשה למפיקי האירוע לא להשאיר את תלמידי המקיפים מאחור ולייצר עבורם אירוע מותאם. אנחנו שמחים מאוד על כך שתכנית אפיקים הרימה את הכפפה שכן לתלמידות שלי היתה חוויה בלתי נשכחת בכל מובן המילה. הבנות הגיעו לשיאי שמחה שלא ראיתי עד היום. התוכן והמחשבה הרבה שהושקעו באירועים הורגשו בכל דבר" אמרה צילה סלומון, רכזת חברתית באמי"ת שחר בית שמש.

בהמשך הערב, הגיעו להופעה התשיעית במספר, הזמרים נתן גושן ועמיר בניון על מנת לחזק את אירועי 'צמאה' והפתיעו את הקהל עם ביצועים מרגשים מתוך 'צמאה 4' לשירים 'הנה כחומר ביד היוצר' וכן- 'קול דודי דופק'.