"המעמד מוכיח - הגירוש הוא שבר שבנה"

אלפי בני נוער השתתפו ב"מסע כיסופים" סביב רצועת עזה, ולמדו על ההתיישבות שהייתה קיימת בגוש קטיף. "הבנים והבנות צעדו בין היישובים בחולות וטעמו ברגליהם את ההתיישבות החדשה באזור שלא האמינו שניתן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/18 12:48 ז בשבט התשעח

"המעמד מוכיח - הגירוש הוא שבר שבנה"
מסע כיסופים, צילום: דוברות מרכז קטיף

יותר מ-4,000 בני נוער מכל הארץ השתתפו אתמול (ב') ב"מסע כיסופים", במסגרתו קיימו סיורים ותצפיות סביב רצועת עזה כדי ללמוד על ההתיישבות בגוש קטיף, על החקלאות ועל חיי הקהילה במקום.

בסיום המסע, שיצא לפועל ביוזמת מרכז קטיף, הגיעו בני הנוער ליישוב שלומית שהוקם על ידי מפוני הגוש, שם צפו בהופעות של ישי ריבו וישי לפידות. בהמשך הערב נשא דברים יו"ר מרכז בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, שאמר לבני הנוער: "לאורך הגלות כולה היינו נושאים כיסופים לארץ ישראל והנה הגענו. עתה תורכם - שאו כיסופים לגוש קטיף ולשם עוד נשוב".

מנהל מרכז קטיף, מוכי בטר, אמר: "השנה שמנו לעצמנו מטרה שכל אחד ואחת מבני הנוער ייקחו על עצמם לעשות מעשה קטן או גדול שיחבר אותם לסיפור גוש קטיף". מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, אמר כי "המעמד מוכיח - הגירוש הוא שבר שבנה. כאן מתייצבים החלוצים הבאים של ההתיישבות, זה דור העתיד". 

"הבנים והבנות צעדו בין היישובים בחולות וטעמו ברגליהם את ההתיישבות החדשה באזור שלא האמינו שניתן, וזו התודה הראשונה למעשה ההתנקות. התודה השנייה תהיה הקמה מחדש של הגוש. לצד הצער שנגרם קם לנו אתגר מחודש", אמר יו"ר הנהלת עמותת רשת נעם צביה, הרב איסר קלונסקי.

"הרעיון של מסע כיסופים הוא הקריאה לבני הנוער להמשיך את מורשת גוש קטיף ולהקהיל קהילות המחברות בין חלקי כלל ישראל והמבטאות את תורת חיים", סיכמה נורית דוידי, ראש תחום חינוך חברתי ברשת אמי"ת.