זריזים מקדימים לחגיגות הפורים

רשת עלה הוקמה ע"י קבוצת הורים, במטרה לספק בית חם ומענה טיפולי ושיקומי לילדיהם, ולאוכלוסייה דומה המתמודדת עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ומורכבויות רפואיות נלוות. מרכזי הרשת לא פוסחים על חגיגות הפורים ואף מהדרים בהן, לרווחתם ושמחתם של כל הדיירים במרכזים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 20:14 י באדר התשעח

זריזים מקדימים לחגיגות הפורים
מסיבת פורים עלה, צילום: יח"צ עלה

לרשת עלה ארבעה מרכזים: בבני ברק, ירושלים, גדרה והנגב. כולם מספקים שירותים מקצועיים בתחומי הרפואה, סיעוד, מקצועות הבריאות, שיקום, חינוך מיוחד, תעסוקה ופעילויות פנאי. למעלה מ– 750 תינוקות, ילדים, ומבוגרים מטופלים בה במקצועיות בלתי מתפשרת, בשילוב אהבה, חום ונשמה יתרה.

באופן לא מפתיע, צוותי המרכזים עמלים גם בשנה זו על הפקות פורים מרשימות לרווחתם של הדיירים. ומי שלא ראה את מסיבות הפורים בעלה, לא ראה מסיבה שמחה מימיו.

מסיבת פורים עלה

מסיבת פורים עלהצילום: יח"צ עלה

מדהים ומרגש לראות את שמחתם של ילדים ומתבגרים עם מוגבלות שכלית יחד עם כל בני משפחותיהם וחבריהם. ובעלה, אין הנחות והמחשבה הא תמיד בגדול. בסניף בני ברק לדוגמא, יצאו הדיירים מחופשים לרחוב העיר, אשר נסגר במיוחד עבורם, הצטרפה אליהם תזמורת עירונית ומאות צעירים וצעירות. תהלוכה של ממש.

מן הראוי לציין כאן את בנות השירות הלאומי במרכזי עלה, אשר נוטלות חלק גדול מאוד בהפקות ובביצוען בפועל. 

מסיבת פורים עלה

מסיבת פורים עלהצילום: יח"צ עלה

 

יוסי ליפשיץ, מנהל 'בית יהלום' במרכז 'עלה' בבני ברק מבקש לומר לנו: "אנחנו מתייחסים לדיירים שלנו כשווים בחברה. אם חוגגים את חנוכה גם הם חוגגים, אם חוגגים את פורים גם הם חוגגים, וכך כל חג או אירוע אחר, בהתאם לרמה ולהבנה הקוגניטיבית של כל דייר. מעבר לטיפול המתמשך והמסור של כל אנשי צוות עלה בדיירים, אנו רואים את תפקידנו בנתינת הטון לשינוי האופן בו מתייחסים אליהם ומקבלים אותם כחלק מהחברה".

מסיבת פורים עלה

מסיבת פורים עלהצילום: יח"צ עלה

וזה בהחלט ניכר. תפיסת העולם של עלה היא כי אנשים עם מוגבלויות הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. וכך יש להתייחס אליהם ולדאוג לרווחתם ושילובם בכל מארג החיים הכללי. מי שרוצה לראו ולהתרגש, מוזמן לחגוג יחד איתם במרכזים של עלה.

 

 רוצים להיכר טוב יותר את עלה ולקחת חלק בפעילות שלה? היכנסו לקישור!