בום טראח נולד לי אח

תינוק חדש זה תמיד מרגש. את ההורים. אבל מה עם האח הגדול שמחכה לו בבית? צרור עצות להכין את הבית לשינוי

חדשות כיפה בשיתוף המרכז הרפואי סורוקה באר שבע 12/02/18 10:28 כז בשבט התשעח

בום טראח נולד לי אח
אח קטן, צילום: shutterstock

היוולדו של תינוק הוא תמיד אירוע מרגש ,אך לעתים גם מלווה בקשיים, בעיקר כשבבית ממתין לו אח גדול,  שעד אותו הרגע זכה לקבל את כל תשומת הלב של הוריו, ועכשיו צריך להתמודד עם תינוק חדש שהצטרף למשפחה, שגוזל את תשומת הלב של הוריו. אז מה עושים? להלן טיפים שיעזרו לכם עם השינוי ועם הרחבת התא המשפחתי .

הכינו את הילדים הגדולים לקראת השינוי הצפוי - התינוק יגיע בקרוב הביתה והאחים הגדולים יצטרכו לחלוק אתכם איתו.  הם עלולים לחוש קנאה, רגש טבעי שיש לקבלו בהבנה ולתת לו מקום. תנו להם תחושה כי הם מעורבים ושותפים - שתפו אותם בהכנות, תנו להם משימות, כגון הכנת שלט "ברוך הבא" לאח החדש, התייעצו איתם בנוגע לעיצוב החדר וצאו איתם לקניות של ציוד חדש לתינוק.

עם השיבה הביתה, תנו מתנה לילדים הגדולים - הכוונה לצעצוע קטן כמו מכונית או בובה, ולאו דווקא משהו יקר ערך (ממש לא תידרש דירת פאר בבניין יוקרה). שי צנוע ייתן להם לתחושה של אכפתיות ויהפוך את המאורע לחיובי ולמשמח עוד יותר.

שתפו את הילדים הגדולים והיעזרו בהם בטיפול בתינוק - אין הכוונה לתת להם לכבס או להבריק חלונות. הסבירו להם על הטיפול בתינוק ועל האכלתו,ה ובהזדמנות זו ספרו להם איך טיפלתם בהם כשהם היו תינוקות. תנו להם משימות פשוטות, כמו להביא חיתול, לתת לעולל מוצץ ולשיר לו שיר ערש מעומק הלב.

הקדישו מדי יום זמן איכות לילדים הגדולים - ממש כמו בימים ההם, בהם היה הבכור בנכם היחיד, המתוק והכי מהמם בעולם... הקדישו זמן שבו אתם עוסקים יחד בפעילות, כמו בישול ואפייה, קריאת סיפורים, משחקים או כל פעילות אחרת שנהגתם לעשות ביחד עם הילדים, לפני לידת התינוק החדש.

אבא ואמא חולקים את הנטל יחדיו חלקו ביניכם את המטלות השותפות, כמו הכנת ארוחת ערב, מקלחות והחלפת חיתולים. כך יתאפשר לכל אחד מכן זמן איכות עם הילדים הגדולים. האב אמנם לא מניק, אך בהחלט יכול לקלח, להכין ארוחת ערב, ליהנות מחילוף החומרים של העולל לו ייחל, ובכך לתת לאמא מעט זמן פנוי עם הבכור שצמא לה.

השתמשו באביזרי עזר, שיאפשרו לכם לטפל גם בילדים הגדולים - שימוש באביזרים, כמו טרמפולינה או מנשא, יאפשרו לכם להיות זמינים ופנויים יותר לילדים הגדולים, בזמן שאתם מטפלים בתינוק.

אין כמו ארוחה משותפת - הזמינו את הבכור לשעת ההאכלה ושתפו אותו בתהליך.

נסו לשמור על שגרת יום, תוך גמישות - אתם כנראה לא תשתו שייק בתאילנד בזמן הקרוב, אך זה לגמרי לעניין לצאת ולאכול פיצה ו/או גלידה, גם אם זה לא בלו"ז הלחוץ של הנקה, החתלה, מקלחת, גרעפס ושינה.

בקשו עזרה מהמשפחה - זה הזמן להתקשר לסבתא ולבשר לה שהנכד שלה טעון געגועים. גם הדוד יכול לבוא ולתת יד, ואולי אפילו שתיים.

ההתחלה אכן מאתגרת, אך ככל שיעברו הימים אתם תתרגלו לשינוי - השגרה תשרה בבית והכול יהיה רגוע ושליו. זה ייקח קצת זמן. מה שבטוח הוא, שעד החתונה זה יעבור.

 

העצות הטובות באדיבות: פרופ' אייל שיינר - מנהל מחלקת נשים ויולדות ב', דפנה גרוס אוריין - עו"ס חטיבה למיילדות וגינקולוגיה, ומוניק אטיאס מנהלת סיעוד יולדות ב' מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע 

 

לפרטים נוספים לחצו כאן