החל משנת הלימודים הבאה: משרד החינוך יסבסד צהרונים

בשנה הבאה, הצהרונים יסובסדו על ידי משרד החינוך לפי דירוג סוציואקונומי של הרשויות המקומיות, בסכומים שיכולים לחסוך עד מאות שקלים למשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/17 14:04 י בתמוז התשעז

החל משנת הלימודים הבאה: משרד החינוך יסבסד צהרונים
צהרונים, צילום: shutterstock

היום (יום ג') התפרסם קורא קול שמזמין את הרשויות המקומיות להצטרף לתכנית. ביישובים באשכולות למ"ס 1-3 (ירושלים, בית שמש, רהט, צפת, נתיבות, בני-ברק), משרד החינוך יסבסד 600 ש"ח, וההורים ישלמו 50 שקלים בלבד. באשכול 4 (אופקים, נצרת, עכו, לוד, דימונה, רמלה), משרד החינוך יסבסד 350 ש"ח וההורים ישלמו 300 ש"ח. ביישובים מבוססים יותר יפחת תקצוב משרד החינוך, באופן מדורג.

שעות הפעילות של הצהרונים יתקיימו מתום הלימודים ועד השעה 16:00.
המסגרת כוללת ארוחה חמה בסטנדרט גבוה, שני חוגים בשבוע במגוון תחומים בצהרון עצמו, צוות מקצועי איכותי שכולל גננת, סייעת, ובבתי הספר מדריך ורכז. יודגש שאת מסגרת הצהרון הבסיסית ניתן להרחיב, באמצעות הוספת פעילות בחגים והוספת חוגים נוספים (מעבר לשני החוגים שניתנים בחבילה הבסיסית), עד לרף מקסימלי בסך 935 שקלים. בצהרונים ציבוריים, המשרד יאסור כל גביית תשלום חורגת.המסגרות שבהן תפעל התכנית: כל המוסדות הרשמיים, המוכר שאינו רשמי והחינוך המיוחד.
העלות שנתית של הפעלת התוכנית תהיה 1.3 מיליארד שקל.
 
שר החינוך, נפתלי בנט: "הצהרונים של משרד החינוך הם בשורה של ממש להורים ולילדים. מדובר בחיסכון של מאות שקלים בכל חודש לכל משפחה, ובפיתרון מצוין להורים שיוכלו כעת לעבוד בשקט כשילדיהם נמצאים במסגרת חינוכית טובה ומוזלת. אני מברך את ידידי שר האוצר כחלון שהוביל ביחד איתי את המהלך החשוב הזה שיקל על כל משפחה בישראל".
 
 מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "משרד החינוך ממשיך להרחיב את מגוון השירותים החינוכיים, הן כדי להעניק לתלמידים מעטפת חינוכית רחבה, והן כדי להקל את הנטל על ההורים. הרחבנו את מסגרות הקיץ, הוספנו סייעות, הקטנו כיתות, ועכשיו אנחנו מעניקים צהרונים איכותיים במחיר מסובסד, בכל הארץ ולכל המגזרים. מדובר בבשורה אדירה, הן לתלמידים והן להורים".
 

עלויות ע"פ אשכולות

עלויות ע"פ אשכולותצילום: משרד החינוך