הורים דתיים מדברים יותר עם ילדיהם על חינוך פיננסי

סקר שנערך לאחרונה מצא כי 24% מההורים מעולם לא ביצעו שיחות עומק עם ילדיהם על חינוך פיננסי וכלכלה אישית. ומה איתכם? היכנסו וענו על הסקר שלנו!

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 12:42 ח בסיון התשעח

הורים דתיים מדברים יותר עם ילדיהם על חינוך פיננסי
צילום: pixabay

סקר אשר נעשה בקרב מדגם מייצג של 400 הורים באמצעות מכון המחקר רפי סמית מצא  כי - 76% מההורים ציינו כי ביצעו שיחות כאלו - חלק מההורים ביצעו שיחות במספר נושאים: 58% על חשיבות החיסכון, 32% על משמעת פיננסית, 18% על משמעות הריבית ו - 24% בנושאים אחרים מתחום חינוך פיננסי וכלכלה.

 

האם אמהות ואבות מדברים על נושאים שונים?

מהסקר עולה כי -61% מהאימהות ניהלו שיחות עם ילדיהן על חיסכון לעומת 55% מהאבות. 36% מהאבות ניהלו שיחות אודות משמעת פיננסית עם ילדיהם לעומת 28% מהאימהות. 17 וחצי אחוז מהאימהות וגם מהאבות שוחחו עם ילדיהם אודות ריביות.

בנוסף הסקר מלמד כי ככל שההורים מבוגרים יותר, כך הם יותר משוחחים עם ילדיהם על חינוך פיננסי, כך למשל 71% מההורים עד גיל 35 עשו זאת, 77% מההורים בגילאי 36-44, ו78% מההורים בגילאי 45 ומעלה. 79% מההורים הדתיים ביצעו שיחות אודות חינוך פיננסי לעומת 74% מהחילוניים, לעומת 68% מהחרדים.

ככל שההורים משכילים ועשירים כך הם יותר מנהלים שיחות כאלה עם ילדיהם. כך למשל 77% מההורים האקדמיים ובעלי ההכנסה מעל הממוצע ניהלו שיחות כאלו עם ילדיהם, זאת לעומת 75% מההורים המרוויחים מתחת לממוצע ו73% מההורים עם השכלה תיכונית ומטה.

לדברי יוחאי טוויג מנכ"ל חברת "גול בגרויות" אשר ערכה את הסקר: "נושא החינוך הפיננסי הוא קריטי ללימוד כבר בגיל צעיר. קיים צורך משמעותי שילדים ידעו את המשמעות של חיסכון, הלוואה ועוד. כדי לגדל מבוגרים אחראים לכספם, יש צורך שכבר מגיל ילדות יבינו בני הנוער את ההשלכות של שימוש בכסף ובזבוזו, וזאת בכדי להקנות הרגלים שיהפכו לכלים הטבעיים בהמשך".