הוכתרו הזוכים בפרס מוסקוביץ'

כ2,500 איש התכנסו השבוע בבנייני האומה לטקס חלוקת פרס מוסקוביץ' שהיה השנה מרגש במיוחד. צפו בגלריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/18 16:39 כג באייר התשעח

הוכתרו הזוכים בפרס מוסקוביץ'
צילום: מנדי הכטמן

כ 2,500 איש התכנסו השבוע בבנייני האומה לטקס חלוקת פרס מוסקוביץ' שהיה השנה מרגש במיוחד. הטקס, שנדד לבנייני האומה מעמק צורים בעקבות מזג האוויר איפשר את הגדלת מספר המשתתפים באופן משמעותי. 

צילום: מנדי הכטמן

הפרס שמוענק זו השנה ה11 למובילי עשיה ציונות התמקד השנה בהצדעה ללוחמי תש"ח ולממשיכי דרכם. במרכז הטקס עמדה הענקת הפרס ע"י חברי ועדת הפרס לזוכי השנה: יוסף לוטנברג מלוחמי תש"ח, שהתגייס בשנת 1945 בגיל 16.5 לפלמ"ח, לקח חלק בקרבות בחטיבת הראל, נפצע פציעה קשה אך המשיך לפעול למען המדינה.

צילום: מנדי הכטמן

לוטנברג מייצג את דור הנפילים של תש"ח ששנת ה70 למדינה היא הזדמנות נוספת להכיר בפועלם ואביחי יעקב, שנבחר לייצג את העשייה הציונית בשנים האחרונות. אביחי, זכה בעיטור העוז על חלקו בקרב בינת ג'בל, את העיטור הגבוה קיבל יחד עם מפקדו, שנהרג באותו קרב, רב סרן רועי קליין הי'ד .אביחי, ניהל  את מכינת תמיר בקצרין והוביל את תלמידיה להובלה בצבא ובחברה. השילוב בין הזוכים עשה את שלו והקהל קם על רגליו והריע במשך דקות ארוכות.

צילום: מנדי הכטמן


הגברת רותי מוסקוביץ' מנהלת הפרס ציינה ואמרה 'המעבר לבנייני האומה הוא המשך ישיר לטקסים שנערכו בעבר בעיר דוד ועמק צורים, המקומות בהם נבתנה האומה שלנו. 

אי אפשר היה שלא להתרגש מרגע חלוקת הפרסים בו כל הקהל קם והריע במשך דקות שלמות למקבלי הפרס שלמעשה היו הנציגים של דורות שלמים של אנשים שחלמו ועדיין ממשיך לחלום ומגשימים את חזון הציונות.

את הטקס המרגש הפיקו אשי הורביץ ושיראל בלייכר, הנחתה סיון רהב מאיר ובסיומו נהנו המשתתפים מהופעה מלאה, ירושלמית ומרגשת של הזמר אברהם פריד. 

צילום: מנדי הכטמן

 

אברהם פריד

אברהם פרידצילום: מנדי הכטמן