דורון ג'מצ'י: "לימוד תורה ופעילות גופנית, זה השילוב הראוי"

תלמידי ישיבת בנ"ע נווה הרצוג הנרגשים אמנם הפסידו לקבוצת הוותיקים של מכבי ת"א בכדורסל, אך את החוויה הזו הם לא ישכחו זמן רב. ג'מצ'י: "גם הרבנים מבינים שלימוד תורה זה דבר חשוב, אך גם פעילות גופנית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/06/17 13:04 כו בסיון התשעז

דורון ג'מצ'י: "לימוד תורה ופעילות גופנית, זה השילוב הראוי"
ג'מצי מנסה לחדור לסל, צילום: ישבת נווה הרצוג

קבוצת וותיקי מכבי תל אביב בכדורסל, בהובלתו של כוכב העבר דורון ג'מצ'י, הגיעה השבוע לישיבת בני עקיבא נווה הרצוג שבאשדוד וקיימה עם נבחרת הכדורסל של הישיבה משחק ידידות.

במהלך הפגרה מליגת הכדורסל של הישיבות התיכוניות, שהוקמה השנה לראשונה ע"י 'אפיק', נתבקשו שחקני הקבוצות להתנדב בקהילה ולהעלות את על כך סרטון לרשת. הפרס על הסרטון הויראלי ביותר היה משחק מול כוכבי העבר של מכבי ת"א בכדורסל, ותלמידי נווה הרצוג קיבלו אותו לאחר שהקטע שהעלו, בו הם תועדו כשהם משמחים מאושפזים בבית חולים, זכה לכ-6,300 צפיות.

שחקני העבר, ערן ברגשטיין, אבי שילר, רוני בוסאני, אלון בן זקן וכמובן מלך הסלים של ליגת העל הישראלית בכל הזמנים דורון ג'מצ'י, שיחקו מול תלמידי הישיבה הנרגשים, שלמרות שהפסידו 67-40 יצאו מרוצים מהמפגש החד פעמי.

קפטן הקבוצה ותלמיד כיתה י"א, חן אלקרייף, סיפר כי "בזכות ההתנדבות שעשינו, זכינו למעמד נדיר ועצום. אלו שחקנים שההורים שלנו העריצו בזמנם ועד היום זוכרים אותם". לדבריו, "יש תחושת סיפוק עצומה שמפרגנים לנו ומעריכים אותנו על העשייה החברתית שלנו".

שחקני מכבי ת"א ותלמידי הישיבה במהלך המשחק

שחקני מכבי ת"א ותלמידי הישיבה במהלך המשחק צילום: ישבת נווה הרצוג

'גמצ'י התייחס לעובדה שמדובר בתלמידי ישיבה תיכונית ואמר: "באנו היום לשחק מול ישיבת בנ"ע נווה הרצוג ובכך לחזק ולשדרג את הכדורסל אצל בני הישיבות". לדעתו, "גם הרבנים מבינים שלימוד תורה זה דבר חשוב, אך גם עשיית ספורט ופעילות גופנית. השילוב בין לימוד תורה לפעילות גופנית וספורט – הוא השילוב הראוי". חברו לקבוצה, שחקן העבר וכיום המאמן רוני בוסאני הוסיף כי "תלמידי הישיבה זוכים היום לחוויה שלא כולם זוכים לה. במפגש זה, אנו תורמים לקהילה ומעודדים את הדור הצעיר לעשייה למען החברה והכלל".

מאמן הקבוצה, יובל נהרי בחר להסתכל על חצי הכוס המלאה. "אמנם הפסדנו", הוא אמר, "אבל במקרה זה, התוצאה היא לא העיקר. לא פשוט לעמוד מול שחקנים בעל שם עולמי ובוודאי כאן בישראל. אף על פי כן, התכוננו במשך זמן רב ונדרשה הכנה פיזית לצד הכנה מנטאלית לקראת המשחק. אני גאה בשחקנים ובתהליך שעברנו יחד כקבוצה".

מנהל הישיבה, שמעון אילוז אמר בסיום המשחק: "שחקני הנבחרת שלנו, הלכו ושימחו חולים ובכך עשו חסד. זכינו שמעבר לקיום העניין 'נפש בריאה בגוף בריא' ישנה גם  עשייה למען החברה והכלל. בכך הראנו כיצד ניתן לשלב בין העולם הרוחני והגשמי".