נתן שרנסקי: "לולא היו אסירי ציון באתיופיה - לא הייתה עליה לישראל"

בהמשך לאמירתה של הסופרת רותי טורצקי, בת העדה האתיופית כי חובה ללמוד בבית הספר את סיפור עלייתם של גיבורי העדה, כשם שלומדים את סיפורו של נתן שרנסקי, אומר שרנסקי: "הם גיבורים, שבלעדיהם לא הייתה מתרחשת העליה לארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 14:06 כט באב התשפ

נתן שרנסקי: "לולא היו אסירי ציון באתיופיה - לא הייתה עליה לישראל"
נתן שרנסקי, צילום: Moshe Shai/FLASH90

במסגרת ראיון ל'כיפה', שנערך לאחרונה, טענה היזמית והסופרת רותי טורצקי, כי סיפורם של אסירי ציון באתיופיה, אינו מקבל את הבמה הראויה בתוך מערכת החינוך ובתרבות הישראלית בכלל, וכי יש ללמוד את הדברים, בדיוק כשם שפעילותו של אסיר ציון נתן שרנסקי, נלמדת. לדבריה: "כשם שאני נפעמת מהסיפור של נתן שרנסקי ומהמסירות שלו, והתחנכתי לאורו, כך אין סיבה שאסירי ציון מהקהילה, לא יהוו השראה עבור כלל ילדי ישראל".

שרנסקי בחר לחזק את פעילותה של טורצקי ואמר: "השתתפתי במבצע שלמה בתור מתנדב, וראיתי תמונה אדירה כאשר יהודים, מעומק ההיסטוריה, הגיעו אחד אחד למטוס וטסנו יחד לישראל, למרות שלא יכולנו להבין אף מילה... אם לא היו אסירי ציון באתיופיה, וקומץ של אנשים שהיו מוכנים לצאת וללכת לארץ ישראל, לא הייתה עליה מאתיופיה, ובזכותם אנחנו קיימים, ולכן חשוב ללמוד את המורשת של אסירי ציון". בני הזוג טורצקי התרגשו מהדברים ואמרו: "אנו שמחים ומודים על אמירתו של גיבור ישראל נתן שרנסקי, ורואים בקריאה חשובה זו את חיזוק ערך האחדות של עם ישראל".

"גיבורי הקהילה האתיופית הם השראה בדיוק כמו נתן שרנסקי"

פרויקט הקיץ של כיפה בעיצומו! היכנסו, דרגו, ואולי תזכו במארז ספרים במתנה