"מקום לשנינו": עידן עמדי עושה את יוון

מסע ביוון שהתחיל באכזבה - הסתיים ב"עיירה יוונית קטנה עם נוף של סוף העולם", ובדואט ים תיכוני נוגע עם הזמרת היוונית מאלו. שווה האזנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/21 10:22 כה באב התשפא

"מקום לשנינו": עידן עמדי עושה את יוון
עידן עמדי, צילום: אליה ספינופולוס

אחרי כמעט חצי שנה מהשיר האחרון שהוציא, עידן עמדי, הזמר והקסם, מוציא שיר חדש, והפעם בניחוח ים תיכוני ובשיתוף פעולה מרענן עם הזמרת היווניה מאלו שנקרא "מקום לשנינו". על תהליך כתיבת השיר בחופשה ביוון מספר עמדי הבוקר (ג') בפוסט.

בפברואר 2015 עמדי טס ליוון וסגר חדר במלונית, שרק כשהגיעה למקום התגלה כי היא סגורה. "מכאן התחיל מסע בטרמפים ומוניות עד שהגעתי למלונית פתוחה ושם נשארתי בעיירה יוונית קטנה עם נוף של סוף העולם. בכל ערב הייתי יורד לבר השכונתי, קוסטאס הברמן כבר היה מגיש לי בירה וזיתים על אוטומט ויכולתי להרגיש את תושבי המקום מתלחשים על הישראלי המגודל שנפל עליהם באמצע החורף. באופן מוזר הרגשתי טוב ובבית", במקום הזה נכתב השיר.

עמדי מספר שאחרי שסיים לכתוב את השיר, הוא הקליט אותו יחד עם זמרות ישראליות רבות בדואט, אך ללא הצלחה: "משהו בקסם של יוון ושל הנוף נעלם", הוא מסביר. "עד שהגיעה מאלו. די במקרה, ברדיו, עם שיר שכבש בזמנו את תחנות הרדיו היווניות, שלחתי לה הודעה קצרה באינסטגרם, אמרתי שיש לי שיר בשבילה ומשם זה כבר היסטוריה".