סיפור האהבה המוזר של דור ונויה - כל מה שפספסתם בפרק של אהבה חדשה

הם החליטו להיפרד אחרי חמישה ימים ביחד, ודור חזר לתכנית כדייר. למרות שכל אחד מהם יצא עם בני זוג אחרים - הרגשות זה לזו לא דעכו. נויה ודור חזרו בפרק דרמטי, בסיפור אהבה מוזר ולא ברור במיוחד

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 08/05/23 17:00 יז באייר התשפג

סיפור האהבה המוזר של דור ונויה  - כל מה שפספסתם בפרק של אהבה חדשה
צילום: צילום מסך רשת 13

בפרק הקודם של אהבה חדשה ההפקה הבינה את הטעות החמורה ונתנה ליובל הזדמנות להכיר מישהו חדש - מרום המקסים, דניאל סוף סוף הבינה את הטעות שלה והתחילה את התהליך שלה רגע לפני סיום העונה, נויה המשיכה להעליב את משה ודור התוודה מול כריסטינה על רגשותיו - לנויה.

בקצרה: ההיסטוריה של דור ונויה

הפרק הנוכחי של אהבה חדשה עסק אך ורק בזוג אחד - דור ונויה, רק שהם בכלל לא זוג, ולכל אחד מהם יש פרטנר אחר בתכנית. למי שבטעות פספס, את העונה הזו דור ונויה החלו כזוג. היא הייתה דיירת קבועה, הוא שודך לה, ולאחר יום הוא התוודה על רגשות כלפיה. נויה נבהלה, בצדק, ומשם הכל התדרדר עד לפרידה המתבקשת בין השניים, עוד בטרם פרק ההחלטה. 

אלא שזמן לא רב לאחר מכן רועי, שהיה הדייר הגברי בתכנית, החליט לפרוש, ודור לקח על עצמו את המשבצת וחזר לתכנית כדייר קבוע. עד לפה עקבתם? אחר כך דור יצא עם שקד, נפרד משקד, התחיל לצאת עם כריסטינה, ובפרק הקודם הוא התוודה שעדיין מרגיש משהו לנויה. נויה מצידה יצאה עם דור נוסף וכעת בסבב שני עם משה, ולמרות אובססיה קלה ל"דור העבר", לא דיברה מעולם על רגשות כלשהם.

דור ונויה בתחילת דרכם

דור ונויה בתחילת דרכם צילום: צילומסך רשת 13

כריסטינה ומשה מתחילים להבין מה מתחולל מאחורי גבם

עורך התכנית החליט שהעלילה לא דרמטית מספיק, וערך את הפרק בצורה הכי מוגזמת שאפשר, כשההתרחשות בין דור ונויה מחולקת לשעות עם קטעי מעבר חסרי-אותנטיות של מאיה ורטהיימר. כריסטינה, בת הזוג האומללה ששודכה לדור, היא לא מטומטמת. היא מרגישה שמשהו קורה מאחורי גבה, היא מבינה שדור מרוחק ממנה, והיא פותחת את זה מולו בדמעות. במקום לשחרר אותה לנפשה, אחרי שהודה שאין לה כל סיכוי, דור מנסה לתרץ את הריחוק שלו בברבור על תהליכים אישיים.

באותו הזמן, בצד השני, גם משה מרגיש שמשהו לא כשורה. אחרי שנויה השפילה אותו פעמיים והתנצלה בדמעות, היא ממשיכה להתקרב ולהתרחק בחוסר עקביות. למשה האומלל לא נותר עוד מה לתת, אחרי שנתן לנויה את כל כולו, ונותר לו רק לחכות למר גורלו. הוא מתחיל להבין שחוסר הרצון של נויה לטוס איתו לא נובע רק מהחששות שלה, אלא פשוט מחוסר עניין בו.

כריסטינה מבינה

כריסטינה מבינה צילום: צילומסך רשת 13

דור השלה את כריסטינה ונויה פגעה במשה

הפרק הדרמטי היה כנראה גם פרק "הבכי של דור", והוא התפרק בכאב מול הפסיכולוגית. בעקבות השיחה המרגשת של השניים, דור החליט לגאול את כריסטינה מיסוריה ולהיפרד ממנה. כריסטינה, בניגוד לרוב המשתתפים שהיו בתכנית העונה, קיבלה את הפרידה בצורה הגיונית. כולם כל כך מכילים ומבינים, וכריסטינה הרשתה לעצמה לכעוס, ובצדק. דור השלה אותה ולא נתן לה הזדמנות אמיתית, ונתן לה להסתובב עם תקוות שווא וחלומות דמיוניים.

במקביל, נויה החלה להבין שגם לה יש רגשות לדור (ממתי?) ולשים סוף לקשר עם משה. גם הוא, כמו כריסטינה, התאכזב מהפרידה, והבין שבעצם אף פעם לא היה לו סיכוי. הלב שלי נשבר כשנויה העיפה את משה בשנייה שדור התוודה על רגשות כלפיה, אחרי שמשה באמת נתן לה את כל כולו. במשך חמישה ימים שלמים משה התעלה על עצמו, יצא מאזור הנוחות שלו ועשה שמיניות באוויר כדי שנויה תהיה מרוצה, וברגע אחד תפס אותה מתחבקת עם דור מאחורי גבו.

משה פגוע

משה פגוע צילום: צילומסך רשת 13

סיפור האהבה של נויה ודור פשוט לא ריגש אותי 

אחרי שנויה התוודה על רגשותיה וכל אחד נפרד לשלום מבן זוגו לתכנית, השניים חזרו זו לזרועותיו של זה, ויטוסו יחד אל עבר יעד חלומי. החיבוק המרגש שלהם בסוף הפרק, כשברקע מתנגנת מוזיקה סוחטת דמעות, לא נגע בי כל כך. מצאתי את עצמי יושבת מול המסך ושואלת: איך זה קרה? בפרקים הראשונים של התכנית נאלצנו לצפות בתאונה מחרידה, כשנויה ודור לא הצליחו להיות נחמדים זה לזו למשך חמש דקות.

הוא הסתובב כל הזמן בפרצוף חמוץ, היא לא יכלה לסבול אותו. הוא התוודה על רגשות תוך רגע, היא סלדה מחוסר הביטחון שלו. הם לא שידרו על אותו גל, לא היה להם כיף ביחד, ולא היו טיפת ניצוצות באוויר. איך מכל זה נוצר סיפור האהבה הדרמטי, בו הם מתגברים על כל המכשולים וזוכים זה בזו? האמת, לא ברור. קשה להתווכח עם דמעות האושר של דור כשנויה התוודה בפניו, ועדיין, כצופה, לא הצלחתי להתחבר לסיפור המרגש. אולי זה היה קצת יותר מרגש אם הם לא היו פוגעים בכל כך הרבה אנשים על הדרך.

סיפור האהבה הגיע לסיומו

סיפור האהבה הגיע לסיומו צילום: צילומסך רשת 13