"להקה, מהנדסי תודעה": בחדשות 12 חתכו את הליכוד בחצי - אראל סג"ל תקף

בסקר שפורסם אמש בחדשות 12 הוצגה עמודת המנדטים של ה"ליכוד" כשהיא נמוכה בהרבה מזו של "יש עתיד" למרות שבתמונת המנדטים המצב הפוך | אראל סג"ל לא נשאר אדיש ותקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 14:24 יג בתמוז התשפב

"להקה, מהנדסי תודעה": בחדשות 12 חתכו את הליכוד בחצי - אראל סג"ל תקף
אראל סג"ל, צילום: CC BY-SA 4.0, דיגיטל כאן תאגיד השידור הישראלי

בסקר שפורסם אתמול (ב') במהדורת חדשות 12 הוצגה עמודת המנדטים של ה"ליכוד" מבחינה גרפית באופן שנראה כאילו היא זוכה לחצי מכמות המנדטים של מפלגת "יש עתיד". על פי המספרים שהוצגו בסקר מפלגת "הליכוד" זוכה ל-34 מנדטים והיא המפלגה הגדולה ביותר, מפלגת "יש עתיד" לעומת זאת זוכה ל-23 מנדטים - כשני שליש בלבד מהמספרים שמביא ה"ליכוד".

"להקת חדשות 12 משחקים בהנדסת תודעה"

צופים חדי עין, וככל הנראה גם צופים בעלי עיניים קהות, הבחינו בטעות והרשתות החברתיות הוצפו בביקורות נוקבות על מהדורת חדשות 12. העיתונאי אראל סג"ל בחר להתייחס לסקר ובתוכניתו הבוקר (ג') ברדיו 103 תקף את חדשות 12 וכינה אותם "להקה" ו"מהנדסי תודעה".

העיתונאי דוד ורטהיים, שמגיש את תוכנית הרדיו במשותף עם סג"ל, יצא להגנת חדשות 12 וטען שמדובר בטעות "אני לא בן אדם שאהוד במיוחד במסדרונות נווה אילן, אני כן חושב שזה גובל כבר בפרודיה. הניסיון הזה כל הזמן להצביע על ה'טעויות המכוונות', כאילו יושב שם איזה מישהו בקונטרול וחושב על הגרף". 

"תמיד באינפוגרפיקה הליכוד מקבל פחות"

על כך ענה סג"ל: "זה לא חייב להיות אפילו באופן מודע של עורך המהדורה. טעות אחת או פעמיים זה יכול להיות צירוף מקרים, אבל כשזה קורה כבר כמה וכמה פעמים, תמיד באינפוגרפיקה הליכוד מקבל פחות, הגוש של הימין מקבל פחות. יש פה סיפור, עובדה שהם התנצלו על זה. אני מציע להם לשים לב לדבר הזה ולא לשחק משחקים קטנים של הנדסת תודעה כי כן - ככה עושים הנדסת תודעה".