עמית סגל על סערת גדי סוקניק: "השקיעו את הזעם שלכם באנשים חשובים יותר"

במהלך ראיון שהתקיים עמו, המגיש הוותיק גדי סוקניק התבטא בחריפות נגד נבחרי הליכוד: "הנבחרים הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד" | חברי הליכוד לא נשארו חייבים ומיהרו להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 15:09 כח בסיון התשפב

עמית סגל על סערת גדי סוקניק: "השקיעו את הזעם שלכם באנשים חשובים יותר"
גדי סוקניק, חטף גם מעמית סגל, צילום: Miriam Alster/FLASH90

חברי כנסת מהליכוד סופגים לא פעם ביקורת על התנהגות שיכולה להתפרש כלא ראויה או ממלכתית מספיק. המגיש המוכר והוותיק לשעבר גדי סוקניק הסעיר את הרשת היום (ב') כאשר התבטא נגד מפלגת הליכוד ונבחריה.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 התייחס לדבריו של המגיש הוותיק וכתב: "גדי סוקניק הוא האדם הראשון בהיסטוריה שפוטר מקמפיין פרסומי עם צב בעוד הצב דווקא מקבל הארכת חוזה", אמר סגל והציע לעוקביו: "השקיעו את הזעם שלכם באנשים חשובים יותר".

סוקניק: "הנבחרים בליכוד הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד"

סוקניק, שהתארח הבוקר בתכנית "פותחים יום" של ערוץ 13, פתח ואמר כי למרות שמפלגת יש עתיד לא דמוקרטית ויש לה שליט יחיד - השמות ברשימה ניחנים באינטליגנציה גבוהה. "לפיד קובע רשימה מצוינת של אנשים שהם אחד אחד הם בממוצע ברמה הרבה יותר גבוהה מהממוצעת במשק".

כדי לחזק את דבריו שיש עתיד עדיפה על אף שהיא אינה דמוקרטית, המגיש לשעבר החליט להשוות את יש עתיד למפלגות שהן אכן דמוקרטיות שהגוף הבוחר בהן לא ברמה גבוהה. "מרכז הלכוד רצוף באינטרסים, נגוע בכל הנגעים שבעולם, והנבחרים הם בהתאם. אני אומר את זה כאזרח אובייקטיבי, הנבחרים הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד".

הליכוד

הליכוד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

כשנשאל על ידי המראיין במה מתבטאת הרמה נמוכה של נבחרי הליכוד, השיב סוקניק: "רמת נמוכה של אינטליגנציה, של תרבות ותרבות שיח". המראיין היקשה ושאל האם חברי הכנסת מהליכוד פחות אינטליגנטים מאלה של יש עתיד. סוקניק השיב: "תבדוק את האנשים, במסורת של הצרחות והאלימות המילולית בכנסת, תבדוק מי עשה זאת כבר שנים".

"מוכנה להיבחן על רמת האינטליגנציה שלי"

חברי הכנסת מהליכוד מיהרו להגיב לאמירות של של איש התקשות הוותיק. הראשון לעשות זאת היה חבר הכנסת ניר ברקת שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי סוקניק צריך להתבייש: "נבחרי הליכוד הם מהטובים והחרוצים בכנסת".  ברקת הוסיף שהוא גאה להיות ליכודניק וחתם: "נגמרו הימים שנעבור לסדר היום על הגזענות!".

גם ראש הממשלה לשעבר ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדבריו של סוקניק: "האמירה המתנשאת והמקוממת של גדי סוקניק, שמזלזל באינטליגנציה של מצביעי הליכוד מצטרפת להסתה של יאיר לפיד וגורמים בשמאל נגד מצביעי הליכוד מזה שנים". הוא הוסיף שמצביעי הליכוד חכמים וציוניים, ושיש להם לב של זהב. גם הוא חתם עם גינוי לגזענות: "הגזענות הזאת עוברת כל גבול. אני מצפה מגדי סוקניק להתנצל על דבריו מייד".

בין שאר חברי הכנסת שהגיבו, הגיבה גם חברת הכנסת קרן ברק שכתבה שהיא מוכנה להיבחן מול חברי יש עתיד.