צופית גרנט במרדף חוצה מדינות | הצצה

צופית גרנט ממשיכה בחיפושים בתכניתה אבודים, ולאחר שביקרה ברומניה בניסיון למצוא הורים של ילד צ'אוצ'סקו המרדף מסתבך | צפו בהצצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 17:01 א בסיון התשפב

צופית גרנט במרדף חוצה מדינות | הצצה
צופית גרנט. ארכיון, צילום: רשת 13

צפו בטריילר של צופית גרנט:

אחרי שצופית גרנט עשתה את הלא יאומן ויחד עם הצוות של התכנית אבודים מצאה את אמו של ארז, היום (ג') יסופר בתכנית סיפורו של לירן, ילד צאוצ'סקו שסוחב טראומות קשות מאותה התקופה. בתכנית, לירן נוסע עם אימו המאמצת לרומניה שם הם מגלים שהאמא הביולוגית נפטרה ובעלה השני חי בדירה מצחינה עם ילדים וג'וקים.

כאשר משפחתו של לירן חוזרת הביתה הם מגלים אחות שיום אחד נעלמה, מכרו אותה ושאולי האמא מכרה גם אותו. הפרק שישודר הערב (ג') מתקיים בעיצומו של משבר הקורונה, צופית גרנט, לירן ואמו טסים לספרד בעקבות מידע שהתקבל ופוגשים את האבא. המפגש הבלתי צפוי עם האבא ומה שקרה בהמשכו ישאיר אתכם המומים.

מי הם ילדי צ'אוצ'סקו?

בתכניות האחרונות מתעסקת גרנט בילדי צ'אוצ'סקו, ובישראל יש ילדים רבים שהגיעו מרומניה מבתי הילדים הללו שהיו כולם תחת שליטתו הישירה של הרודן ואומצו כאן בישראל. המדיניות של צ'אוצ'סקו להגדיל את אוכלוסיית רומניה הביאה אותו לחוקק צו שאסר הפלות ברומניה. הוא ציווה להגביר את הילודה, אסר גירושין הפסיק את אמצעי המניעה, משפחות בנות 5 ילדים ויותר קיבלו הטבות והקלות במסים ולעומתם רווקים קיבלו קנסות.

כך נולדו ברומניה 2 מיליון "ילדי הצו". ילדים רבים הגיעו לבתי הילדים ולמעשה ב-1989 לאחר ההפיכה היו 170 אלף ילדים ב-700 בתי ילדים שהיו כפופים ישירות לארמונו של הרודן. ילדים לא רצויים, אפילו שנואים שנולדו רק בשל צו. לא יתומים, כי לכולם כמעט היו הורים שנטשו. הרבה מאוד תינוקות הגיעו מבתי הילדים של צ'אוצ'סקו לישראל.