"ילדים חולי סרטן פוחדים למות?" סליחה על השאלה חוזרת לעונת ילדים

הילדים הכי אמיצים עונים על השאלות שתמיד רציתם לשאול, בין קבוצות הילדים שיופיעו העונה: מחלימים מסרטן, תרומת זרע, שונות במראה, ילדים עובדים, ילדי מפורסמים, ילדים להורים עם מגבלה, וילדים נמוכים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/01/22 17:06 טז בשבט התשפב

"ילדים חולי סרטן פוחדים למות?" סליחה על השאלה חוזרת לעונת ילדים
"סליחה על השאלה", ילדים , צילום: מיכה לובטון

תוכנית הדוקו של תאגיד השידור הציבורי, ששבתה את לבבות הצופות והצופים בכל הגילאים, חוזרת לעונה חדשה וממשיכה לגעת בנקודות הכי חשופות של החברה הישראלית. את האומץ הגדול של הילדים המשתתפים, התוכנית רותמת בהמון אמפתיה, כדי להמשיך לחשוף לקהל הצעיר קבוצות ילדים מרקע שונה, סיפור חיים שונה או מוגבלויות שאליהן הם לא נחשפים, ובכדי לתת במה לאילו שלא תמיד מקבלים אותה. 

צילום: באדיבות כאן חינוכית 

בכל פרק משתתפים ילדים השייכים לקבוצת מיעוט או ילדים המתמודדים עם מציאות חיים מורכבת. מול המצלמה מקריא כל ילד שאלות מכרטיסיות המונחות לפניו, שאלות ששלחו ילדים הצופים בתוכנית ומשיב בכנות ובאומץ. השאלות ישירות (אבל לעולם לא נבזיות), שאלות שכל אחד היה רוצה לשאול, אך לא העז או שלא הייתה לו הזדמנות. התשובות קוראות תיגר על דעות קדומות, אפליה ותפיסות סטריאוטיפיות. כך למשל, ילדים של מפורסמים נשאלים אם הם עשירים והאם הם נסעו פעם בלימוזינה וילדים שהחלימו מסרטן נשאלים האם הם פחדו למות.

חשיבותה של "סליחה על השאלה ילדים" נעוצה בניסיונה לשנות תפיסות עולם ולעורר מודעות לקשיים שעימם מתמודדות קבוצות שונות באוכלוסייה. עבור הקהל הצעיר, החשיבות של עידוד האמפתיה לאחר, הבנת הקושי שלו והיכולת להכיל את השונה- אף גדולה יותר. התוכנית, בעריכת אסף בקר, תשודר החל מה- 03 בפברואר, יום חמישי בשעה 17:00, ב- כאן חינוכית ובדיגיטל, ותכלול שבעה פרקים של 15 דקות. 

https://youtu.be/pcJiB1CnhDk

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן