סליחה על השאלה | ילדים מתוודים על הקושי לשמור את ההלכה

התכנית הפופולרית בגרסת הילדים העלתה פרק מיוחד, על ילדים המנהלים אורח חיים דתי. במהלך הפרק חשפו הילדים את הקשיים בשמירת ההלכה בחיי היומיום, "זה קשה. ישקר מי שיגיד לך שזה לא קשה" | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/21 15:42 ט בסיון התשפא

סליחה על השאלה | ילדים מתוודים על הקושי לשמור את ההלכה
רגע של כנות. מתוך התכנית, צילום: צילום מסך

התכנית "סליחה על השאלה" השייכת לתאגיד השידור, היא אחת התכניות הכי פופולריות בטלוויזיה הישראלית ואף גרפה פרסים רבים. בימים אלו משודרת גרסת ילדים העולה מידי שבוע בערוץ החינוכית של כאן 11. השבוע עולה פרק מיוחד העוסק בילדים המנהלים אורח דתי בביתם, בהם ילדים חרדים, דתיים לאומיים וחב"דניקים. 

במהלך התכנית עלה בפני הילדים השאלה: "יש חוקים שקשה לשמור?", כשהכוונה היא כמובן לקושי של שמירת הלכה בחיי היומיום. הילדים המובכים מעט, דיברו באומץ ובגילוי לב על הקשיים שלהם בשמירת ההלכה, כשלרוב מובאת הדוגמה של הפיתוי למסכים במהלך השבת. דוגמאות נוספות שעלו זה שמירת שש שעות בין בשר וחלב, והחובה לברך על כל מאכל לפני שהוא נכנס לפה.

הילדים דיברו בכנות על הקושי המלווה באיסורים ההלכתיים, וטענו דברים כמו: "כל האובר ההקפדות האלה, לפעמים מאוד מאוד מלחיצות ומאוד לא נעימות", "ברור שזה קשה. ישקר מי שיגיד לך שזה לא קשה", "יש חוקים, שגם אם אתה לא רוצה לשמור, אתה חייב". אך עדיין הילדים נראים בטוחים בבחירת אורח החיים הדתי: "זה מצוות, ולא עושים אותן בגלל שאוהבים. בגלל שצריך".