אלפי מנשה: הושגה שליטה על השריפה ביישוב

שריפה מסוכנת פרצה בסמוך ליישוב ואילצה תושבים להתפנות מבתיהם, השריפה נעה במהירות בחסות הרוחות העזות באיזור וטופוגרפיה בעיתית. צוותי כיבוי וכוחות משטרה הצליחו להשיג שליטה על האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 13:08 ל באב התשפא

אלפי מנשה: הושגה שליטה על השריפה ביישוב
השריפה סמוך לאלפי מנשה, צילום: דוברות כבאות והצלה

מוקדם יותר היום (א') דיווחנו על שריפה מתפשטת לכיוון היישוב אלפי מנשה. בהמלצת מפקד האירוע פונו מספר בתים. צוותים של לוחמי האש ערוכים להגנה על הישוב ובמקביל פועלים לוחמי אש לחתירה למגע ולכיבוי השריפה. לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית שומרון פעלו בשעות האחרונות לכיבוי השריפה, עכשיו מתברר כי הושגה שליטה על האש. 

סגן טפסר אבישי שפיר מפקד האירוע מסר: "בשעות האחרונות פעלו לוחמי האש ומתנדבים בשריפה שהקיפה את הישוב אלפי מנשה . השריפה נעה במהירות בחסות הרוחות העזות באיזור וטופוגרפיה בעיתית". עוד הוסיף כי "במקום פעלו ארבעה מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד" שהוזנקו לשריפה. 
המטוסים בצעו תקיפה ישירה על מנת לבלום את השריפה בטרם תגיע אל החורש הצמוד לשכונה הוותיקה ביישוב". 

מפקד המשמרת אופיר לוי עדכן מוקדם יותר כי "בשעה האחרונה מטפלים לוחמי האש והמתנדבים בשריפה שמקיפה את הישוב אלפי מנשה. השריפה נעה במהירות בחסות הרוחות העזות באיזור וטופוגרפיה בעיתית". מדוברות המשטרה נמסר: "בעקבות שריפת קוצים המתקדמת לכיוון הישוב אלפי מנשה הוחלט בשלב זה לפנות את התושבים המתגוררים בקו הראשון הסמוך לשריפה".

הזירה באלפי מנשה

הזירה באלפי מנשהצילום: דוברות כבאות והצלה

במהלך השבוע האחרון ארעו מקרי שריפה רבים בהם גם הצתות מכוונות, ביום חמישי האחרון שריפה גדולה התפשטה לכיוון הישוב בית אל ולבסיס סמוך ואיימה להגיע עד ליישוב בית אל עצמו, כוחות כיבוי הוזעקו למקום. כוחות כיבוי אזרחיים וצבאיים פעלו  בשיתוף פעולה עם אנשי המועצה המקומית בית אל עד שהצליחו להשתלט על שריפה שהתפשטה מזרחית ליישוב וכילתה חלקים נרחבים מהחורש הטבעי הצומח במקום, מנגד לא היו נפגעים בנפש.