הצל נגד יוצרי התכנית נבסו: " הפעם אני לא אשתוק"

יואב אליאסי, החליט לתבוע את ערוץ 13 לאחר ששמו הוזכר בתכנית ובקונוטציה שלילית. אליאסי: "יש הבדל גדול בין סאטירה לשנאה הטהורה שהייתה שם במטרה לפגוע בי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 12:53 י בתמוז התשפ

הצל נגד יוצרי התכנית נבסו: " הפעם אני לא אשתוק"
חברי הסדרה 'נבסו', צילום: רונן אקרמן

אמש (ד') שודר פרק נוסף של הסדרה המצליחה "נבסו" המגוללת את סיפור חייו של בחור ממוצא אתיופי שכל מבוקשו הוא להשתלב בחברה הישראלית בלי דרמות. לסדרה אהדה רבה ואף זכתה בפרס האמי הבינלאומי. אלא שאחד מאוהדי הסדרה יואב אליאסי, הידוע בכינויו "הצל", צפה בתכנית אמש ונפגע מכך ששמו הוכנס לעלילה בקונוטציה שלילית. אליאסי הפגוע החליט בעקבות כך לתבוע את ערוץ 13 ואת יוצר הסדרה וכוכבה הראשי יוסי ואסה.

ההחלטה הגיעה לאחר שבתכנית נערך דיאלוג בין שתי דמויות בסדרה כאשר האחת בוחרת להסתכסך לכאורה מול הצל. הדמות מתארת את אליאסי כאדם "חשוך ואפל, בושה למדינה ושצריך לאשפז אותך במחלקה סגורה" ובתגובה הדמות השנייה חוששת מתגובה אלימה של הצל ותומכיו.

אליאסי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תשמעו אין לי בעיה עם סאטירה על חשבוני, גם כשבארץ נהדרת צחקו עליי בלי סוף פעמים, האמת שזה החמיא לי והצחיק אותי. אבל אתמול ישבנו כל המשפחה לראות נבסו, סדרה שאנחנו מאוד אוהבים ונשארנו פעורי פה. מצאתי את עצמי יושב עד אמצע הלילה להסביר לילד בן ה7 שלי למה אמרו שאבא שלו חשוך בור אפל ופרימיטיבי שצריך לאשפז אותו במחלקה פסיכיאטרית ולזרוק את המפתח לים, אלים וגזען שרוצה לסלק את כל מי שלא יהודי, והוא והמעריצים שלו מאימים ברצח על מי שלא בדעתם, אה וכמעט שכחתי, בושה למדינה.."

עוד כתב: "יש הבדל גדול בין סאטירה לשנאה הטהורה שהיתה שם במטרה לפגוע בי. אז אני יכול לנסות לצאת חסר רגשות ולהגיד 'בי זה לא פגע', אבל זה פגע בילד שלי, במשפחה שלי, ומעל לחצי מיליון העוקבים שלי אז זה פגע בי . לאחר התייעצות עם העורך דין שלי יניב לנקרי החלטנו הפעם לא לשתוק ולתבוע את ערוץ 13, את חברת אנדמול ואת הכותב יוסי ואסה. הפעם אני לא אשתוק ולא אוותר".

מטעם הפקת ׳נבסו׳ נמסר: "הסדרה ׳נבסו׳ שואפת לחבר באהבה ובהומור את חלקי החברה הישראלית ויחד עם זאת להציף באופן סאטירי סוגיות רלוונטיות שנמצאות על סדר היום החברתי. הפרק ששודר אתמול עסק במחלוקות ברשתות החברתיות, העומדים מאחוריו אנשים בעלי דעות שונות. לא היתה כוונה לפגוע באף אחד, ומקווים שהצל ומשפחתו ימשיכו להנות מהסדרה".