"פרויקט קסנדרה" סדרת דוקו חדשה של התאגיד חושפת את הקשר בין קרטלי הסמים לחיזבאללה

הסדרה, שתשודר ב-כאן 11, החל מיום רביעי, 16 במרץ, מביאה את סיפור כלכלת הטרור- ובעקבותיו מבצע חובק עולם- באמצעות ראיונות בלעדיים עם אלה שלקחו חלק במבצע, שנגדע באיבו עם חתימת הסכם הגרעין עם איראן ביולי 2015 במאי: דוקי דרור מפיקה: ליאת קמאי אש

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/03/22 14:48 י באדר ב'

סדרת דוקו חדשה של התאגיד חושפת את הקשר בין קרטלי הסמים לחיזבאללה
סוכני ה-DEA, צילום: United States Drug Enforcement Administration

סדרת דוקו חדשה של כאן 11 מציבה לראשונה מול המצלמות את גיבורי "פרויקט קסנדרה"- שרשרת מבצעים סודיים שבוצעו בשש יבשות, כדי לעצור את מיליארדי הדולרים שזרמו לחיזבאללה ואיראן מקרטלי הסמים בדרום אמריקה. 

בשני העשורים האחרונים, מצא החיזבאללה שיטה אפקטיבית למימון פעילותו הצבאית והטרוריסטית, על ידי הלבנת כספים וסחר בסמים. לאחר מלחמת לבנון השנייה, חיזבאללה נדרש לגייס משאבים רבים לשיקום לבנון ומעלה הילוך בפעולות הלבנת הכספים. הסוכנות האמריקאית לאכיפת הסמים, DEA, פותחת במעקב עיקש, הכולל החדרת סוכנים סמויים והאזנות סתר לרשתות טלפונים, ומזהה את הקשר בין קרטלי הסמים בדרום אמריקה לחיזבאללה. 

כך יוצא לדרך "פרויקט קסנדרה", שבמסגרתו חוברת סוכנות ה- DEA ליחידת "צלצל" הישראלית, וביחד הן מנסות לפגוע בתשתית הפיננסית של ארגון הטרור הלבנוני ושל איראן המפעילה אותו. אך התקדמות המאמצים לחתימת הסכם הגרעין בין ארצות הברית לאיראן קוטעת את המבצע באיבו. 

הסדרה "נבואת קסנדרה", קופרודוקציה ישראלית-קנדית, שיצר דוקי דרור (החתום בין היתר על הסדרה עטורת הפרסים "לבנון"), חושפת בשלושת פרקיה את שרשרת המבצעים הסודיים שבוצעו במשך קרוב לעשור, במטרה לעצור את הזרמת הכספים לחיזבאללה ואיראן עד לעצירתו בשנת 2015. לסדרה התראיינו, לראשונה, הסוכנים המיוחדים של ה- DEA (הרשות האמריקאית לאכיפת חוקי הסמים) שעסקו בפרשת קסנדרה, העיתונאים שחקרו אותה, בכירי ממשל אמריקאים לשעבר, והישראלים שפעלו ביחידת צלצל.

הסדרה "נבואת קסנדרה" תשודר ב-כאן 11 החל מיום רביעי, 16 במרץ, בשעה 21:10.