הרב סבתו בספר חדש: "לקראתי מצאתיך – פרק אמונה"

ספר עיון חדש לרב חיים סבתו יראה אור בראש חודש אלול תשע"ט. הרב סבתו: "לא הילכתי בגדולות ובנפלאות ממני, אבל משחר ילדותי האמונה מקשקשת בי כזוג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/19 11:15 יט באב התשעט

הרב סבתו בספר חדש: "לקראתי מצאתיך – פרק אמונה"
עטיפת הספר, צילום: עטיפת הספר

הרב חיים סבתו, ראש ישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים, מוציא ספר עיון חמישי לקראת השנה החדשה.  
הספר, לקראתי מצאתיך, מבקש להוליך את האדם בעדינות בדרכי האמונה הפשוטה והטהורה, הנובעת מהלב. יסודות אמונה, מחשבה ומוסר: חופש בחירה והתגלות, יראה, אהבה ועין טובה, ועוד שלל נושאי יסוד – כל אלה נידונים בספר, בסגנונו הספרותי האהוב של הרב סבתו, ופורשים בפני הקורא השקפת עולם רחבה המעוגנת במקורות הקלאסיים של היהדות.

הרב סבתו כותב: "כל ימיו האדם מבקש. אם העולם לא הטעהו בדמיוניו ולא התעהו באורחותיו, אם לא איבד את נקודת האמת שבלבבו, אם לא הוכתם טוהר נשמתו, משוטט הוא האדם ברעיוניו, ושואל ומבקש פשר לחייו, מחפש מה תכליתם. ונתיבות רבות מובילות אותו לאמונה. ויש שעות, שהמבקש, רוחות העולם סוערות בו, והוא מתנודד. משברים מחוץ וסערות מבית מדריכים את מנוחתו ומצערים אותו, והאמת מתנודדת לו, עִתים נגלית לו ועתים נכסית ממנו. והוא בודד, ונפשו צועקת בחבליה: "תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ!", "אֶת פָּנֶיךָ ה' אֲבַקֵּשׁ, אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי!". ובצאתו לקראת ה', ימצא שיצא הוא כבר לקראתו, ושבה אליו רוחו."

הרב חיים סבתו, ראש ישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים שהיה גם ממקימיה, וחתן פרס ספיר (2000) על ספרו תיאום כוונות. פרסם מאמרים רבים בסוגיות תלמודיות, תרבותיות וחינוכיות, וכן ארבעה ספרי עיון וחמישה ספרי פרוזה – כולם רבי-מכר בהוצאת "ידיעות ספרים".

הרב סבתו מוסיף "אם יהיו כל הימים דיו וכל הקנים קולמוסים, אין אני יכול לכתוב עלה אחד מאלף אלפי אלפים שאפרע בו חובי לא-ל הרועה אותי מעודי, אבל ליפטר מן החוב בלא כלום אי אפשר לי, לפיכך אמרתי אשיחה לי כמה פרקי אמונה, ואיבנה אני, ואולי גם כמה קוראים מהם. לא חוקר אני, ולא הוגה דעות אני; אין אני רופא אמן שבכוחו לתת צרי למכאובי אמונה בדורנו. לא הילכתי בגדולות ובנפלאות ממני, אבל משחר ילדותי האמונה מקשקשת בי כזוג. מעט ממה שקראתי, וממה ששמעתי וממה שמרגיש לבבי, אותו כתבתי לפניכם. ותקוים בנו תפילת המשורר במקראיו: "דרכיך ה' הודיעני, ארחותיך למדני. הדריכני באמיתך ולמדני, כי אתה א-להי ישעי, אותך קיויתי כל היום."

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן