משפחתו של אלי כהן על הסידרה בנטפליקס: "לא מדויקת למציאות"

סופי בן דור, בתו של המרגל הישראלי אלי כהן, מגיבה לסדרה 'אלי' שיצאה בסוף השבוע האחרון בנטפליקס על סיפורו של אביה בסוריה, היא מתחה ביקורת על הפער בין המציאות למה שמשתקף בסדרה ואמרה כי הפכו את אביה לבידור

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/19 12:47 ח באלול התשעט

משפחתו של אלי כהן על הסידרה בנטפליקס: "לא מדויקת למציאות"
אלי כהן, צילום: נחלת הכלל

בתו של המרגל הישאלי אלי כהן, סופי בן דור מגיבה על הסדרה 'אלי' שנעשתה בנטפליקס ומבוססת על סיפורו של אביה. היא סיפרה כי המשפחה צפתה בכל הפרקים של הסדרה והדגישה כי הסדרה 'מבוססת' על סיפור החיים של אביה אך זרה ולא מדויקת למציאות אותה הם חוו כמשפחה ואותה היא מכירה.   

הסדרה החדשה שיצר גידי רף עלתה בסוף השבוע בנטפליקס. מלכתחילה הובהר שלמרות שהסדרה מתייחסת לאירועים שקרו באמת, רף ושאר היוצרים נקטו גם בחירות יצירתית, והשמיטו או הוסיפו פרטים שהעשירו ושינו את הסיפור המקורי.

בראיון לניב רסקין בחדשות הבוקר במאקו שיתפה בן דור בתחושות של המשפחה לאחר הצפייה בסדרה, ועל הקושי לחזור ולעכל את הסיפור של אביה. היא חזרה ואמרה כי מבינה שהעולם מחפש בידור וכך עובדת תעשיית הסרטים ומכבדת את הבחירות האמנותיות של גידי אך אמרה כי זה זר ולא מתאים לסיפור המשפחתי שלהם. "ניתן לגידי רף חופש אמנותי לכתוב יצירה משל עצמו שמתכתבת, נושקת ומדברת עם הדמות של המשפחה שלי כפי שהוא רואה אותה וכפי שהציבור רואה אותה, יש גמישות בסיפור והוא לא מדויק" 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן