שחקן נבחרת שוויץ עם הרגע הכי מרגש במונדיאל

מונדיאל 2022 ממשיך ליום החמישי. במשחק שנערך היום בין שוויץ וקמרון ניתחה הנבחרת האירופית, אבל הסיפור הגדול במשחק היה זהותו של כובש השער לשוויץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 15:43 ל בחשון התשפג

שחקן נבחרת שוויץ עם הרגע הכי מרגש במונדיאל
בריל אמבולו, שער מרגש, צילום: shutterstock

מונדיאל 2022: המונדיאל בקטאר נכנס ליומו החמישי ובמשחק המוקדם שנערך היום (ה') שיחקו נבחרות שוויץ וקמרון במסגרת הסיבוב הראשון של בית ז'. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה מידי כשהקמרונים שלטו במחצית הראשונה. אבל השינוי הגיע במחצית השניה, השוויצרים התעורו ומיד בפתיחת המחצית כבשו את השער שהעניק להם ניצחון. 

הראשון לכבוש נגד מולדתו

מי שכבש את השער עבור שוויץ הוא החלוץ בריל אמבולו. השער אותו כבש הפך לסיפור הגדול של היום  ולא רק בגלל שהביא איתו ניצחון במשחק. כובש השער, אמבולו אמנם לובש את מדי שוויץ אבל הוא עצמו יליד קמרון, אותה יריבה נגדה שיחק. בכך הפך אמבולו לראשון אי פעם בתולדות המונדיאל שכובש שער נגד המדינה בה נולד. 

צפו בספרד מביסה את קוסטה ריקה:

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן

בריל אמבולו נולד ב-1997 ביהונדה בירת קמרון ושם גדל על גיל 6, אז אימו עזבה יחד איתו לצרפת ובהמשך כאשר נישאה לאדם שוויצרי, עברה המשפחה לשוויץ שם גדל אמבולו ובהמשך גם קיבל אזרחות. אמבולו נחשב מגיל צעיר לכישרון ענק בשוויץ וכשהיה צריך לבחור איזו נבחרת הוא רוצה לייצג, בחר אמבולו בשוויץ. היום כאמור, הוא כבש נגד מולדתו ולאחר כיבוש השער עמד אמבולו במקום ולא חגג את השער. 

אוהדי קמרון, מאוכזבים.

אוהדי קמרון, מאוכזבים. צילום: shutterstock

לאמבולו היה זה גם השער הראשון שהוא כובש במונדיאל דבר שודאי הוסיף להתרגשות. הניצחון השוויצרי הביא לה מקדמה רצינית לקראת המשך המשחקים כשמאוחר יותר היום, יתמודדו גם ברזיל וסרביה ותמונת הבית תתברר לקראת ההמשך.