גם לשם הגענו? ערוצי הטלגרם שכובשים את המגזר

הרשת החברתית טלגרם תופסת תאוצה. עם למעלה ממיליון משתמשים בישראל, אפליקציית המסרים דמויית הווטסאפ צוברת פופולריות כשעוד ועוד ערוצי טלגרם נפתחים מדי יום, של מפלגות, של כלי תקשורת, עיתונאים וסתם אנשים מהיישוב. אספנו עבורכם את אלה שכדאי לא להחמיץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/02/19 16:40 כא באדר א'

גם לשם הגענו? ערוצי הטלגרם שכובשים את המגזר
טלגרם, צילום: shutterstock

1. עמית סגל: הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, האיש שלא חושש לבטא דעות שעד לפני כמה שנים (ויש שיטענו שעד היום) היו מוקצות בתקשורת הכללית, מעדכן ברצף בערוץ הטלגרם שלו על כל החדשות החמות; במגזר, בפוליטיקה ובמדינה בכלל. עם כמעט 29 אלף עוקבים, נכון להיום, אתם לא רוצים להחמיץ אותו.

הערוץ של עמית סגל. לא הכל פוליטי

הערוץ של עמית סגל. לא הכל פוליטיצילום: צילום מסך

2. לוינסון. נוביק. אתאלי: שלושת כתבי השטחים לשעבר, חיים לוינסון, עקיבא נוביק ועמיחי אתאלי, ממייסדי 'פורום תחריר' המיתולוגי של כתבי השטחים, המסקרים כיום את המערכת הפוליטית עבור הארץ, ערוץ 13 וידיעות אחרונות (בהתאמה), התאחדו לערוץ הטלגרם אולי הסרקסטי ביותר שיש לטלגרם להציע. דיווחים שוטפים מכנסי הבית היהודי יחד עם חשיפות מרעישות ממרתפי מסעדות חמין בסמטאות בני ברק, שלא לדבר על צילומי סלפי עם דוברי ח"כים, פעילי ליכוד ונערי גבעות מהעשור הקודם, וסרטונים מהקפות הושענא רבה בהתנחלויות נידחות. וכל זה בשפה הייחודית למפעילי הערוץ ולכמעט חמשת אלפים עוקביו.
הערוץ של לוינסון נוביק ואתאלי, המכונה בפי הוגיו וקוראיו 'הערוץ הקדוש', יכול להיות האתנחתא שאתם צריכים בסיום יום מפרך, עדיף עם כוס צ'ולנט ביד והתכנית 'במוצאי יום מנוחה' ברקע.

'הערוץ הקדוש'. תנו לדמיון שלכם להתפרעצילום: צילום מסך

3. הדוסים: אולי אפשר להגדיר אותו כ'אח הבוגר' של הערוץ שהזכרנו הרגע. אנשי עיתון בשבע, שלמה פיוטרקובסקי וגדעון דוקוב, חברו יחד והקימו ערוץ טלגרם העוקב אחרי הנעשה במגזר הדתי-לאומי. עם התרגש עלינו תקופת הבחירות צירפו אליהם אנשי תקשורת בולטים מהמגזר, כמו אבישי גרינצייג ממעריב, אריאל שנבל והודיה כריש-חזוני ממקור ראשון, עפרה לקס מבשבע ואריאל פלקסין מהתאגיד, וגם נציג חוץ מגזרי - מנדי גרוזמן.
בערוץ תוכלו למצוא פרשנויות פוליטיות מרתקות, עדכונים חמים מהשטח המגזרי הבוער, ודיונים ברומו של מגזר ולא רק. המלצה אישית חמה - שווה כל רגע.

'הדוסים'. עדכונים שוטפים, דיונים ופרשנויות מרתקותצילום: צילום מסך

4. זיקים - הרב שרלו: תלמידיו של הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בכפר בתיה, פתחו ערוץ טלגרם ובו נשלח מדי יום 'זיק' - רעיון תורני או התייחסות לאירוע חדשותי או ציבורי - של הרב שרלו. ביום שישי נשלחת סוגיה תורנית, בדרך כלל בהקשר של פרשת השבוע. מעבר לערוץ הטלגרם, ה'זיק', נשלח גם בקבוצות ווטסאפ ייעודיות, וכן עמוד פייסבוק הפתוח לדיונים, אשר בחלקם הרב שרלו עצמו משתתף מפעם לפעם. הערוץ והקבוצות השונות כוללים אלפי מנויים, המקבלים מדי יום את ה'זיק' לנייד האישי שלהם.

'זיקים' של הרב יובל שרלו. סוגיות תורניות וענייני השעהצילום: צילום מסך

5. הפרלמנט של החדשות: עוזבים את תחומי המגזר ופונים לפוליטיקה הכללית. הערוץ, אותו מפעילים אנשי חברת החדשות של ערוץ 12, מאגד את רוב הפוליטיקאים בכנסת כיום והמתמודדים בבחירות, המנהלים דיונים ערים ביניהם בנושאים שעל סדר היום. מריבות, השמצות וגם פרגונים וברכות הם חלק מהשגרה היומית בערוץ. בנוסף, הכתבים הפוליטיים של הערוץ מאתגרים את הפוליטיקאים בשאלות שונות (ולפעמים אף זוכים לתשובות), מנהלים דיונים ביניהם, ומעבירים את ההודעות והעדכונים הרלוונטיים בנושאי הבחירות והפוליטיקה, לטובת למעלה מ-32,000 קוראי הערוץ.

6. אבו עלי אקספרס: בערוץ האחרון אנחנו עוזבים את הפוליטיקה ועוברים לתחום האזורי - ערבי - מוסלמי - מזרח תיכוני. אבו עלי אקספרס, אשר זהותו אינה ידועה, מחזיק ברשת מקורות מרשימה ביותר ברחבי יהודה ושומרון, וכן ברצועת עזה, ואפילו במדינות אויב. בערוץ הטלגרם ניתנים עדכונים שוטפים ומדוייקים, ונראה שגם אמינים במיוחד, על כל המתרחש באזורנו; מההפגנות והאלימות בגבול רצועת עזה, עימותים בהר הבית, פוליטיקה פלסטינית לפלגיה השונים, וכלה באנקדוטות ממדינות ערב, פוליטיקה מקומית במדינות ערב השונות ופוליטיקה אזורית, תכנית הגרעין האיראנית, המלחמה בדעאש ועוד ועוד ועוד, וכן ניתוחים ופרשנויות מפעם לפעם.
אבו עלי מעלה תמונות רבות מספור מהאירועים השונים, ומקפיד להטמיע את הקרדיט שלו בכולן, כיוון שעל פי טענתו גופי תקשורת רבים משתמשים בחומרים שלו ללא אישור, והוא אף מביא לכך הוכחות לעיתים, ואינו מהסס להתנגח עם כתבים לענייני מזרח תיכון בתקשורת הישראלית.
למעלה מ-34,000 עוקבים מוכיחים שהצמא במחוזותינו לדיווחים אמינים ולא מוטים לכאן או לכאן על המתרחש באזור עולים על כל דמיון. אבו עלי הפעיל גם עמוד פייסבוק פופולרי, אך פייסבוק השעתה את החשבון מסיבות לא ברורות. כיום ניתן ליצור עמו קשר ישיר דרך המייל.

כשלוש שעות לאחר עליית הכתבה הודיע אבו-עלי אקספרס כי הוא סוגר את ערוץ הטלגרם: "זה פוסט הפרידה שלי. זהו. לפעמים החגיגה נגמרת. אני תולה את המקלדת... אולי ביום מן הימים עוד אחזור בדרך כזו או אחרת". כתב. לא נותר לנו אלא להצטער, ולקוות שאכן יחזור ביום מן הימים.

אבו עלי אקספרס. עדכונים מזרח תיכוניים ללא הפסקה

אבו עלי אקספרס. עדכונים מזרח תיכוניים ללא הפסקהצילום: צילום מסך

ערוצים נוספים ששווים ביקור: ליאל-דואק (פוליטיקה), החדשות 13 (חדשות ועדכונים), אנדרדוס (מגזרי, לצערנו לא פעיל במיוחד), הטור השירי של צור ארליך (מגזרי-פוליטי).

אז מה זו בעצם טלגרם? אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן