שמונה דברים שלא ידעתם על טלגרם

הרשת החברתית 'טלגרם' תופסת תאוצה בעולם והגיעה אף לישראל. היתרון הגדול שלה - כפי שמציגים אותו מפתחיה - שמירה על פרטיות מקסימלית של המשתמשים, בניגוד לאפליקציות מסרים אחרות. אז הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ה'ווטסאפ למתקדמים'

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/19 16:04 כא באדר א'

שמונה דברים שלא ידעתם על טלגרם
טלגרם, צילום: shutterstock

גם אתם שמעתם לאחרונה את המילה 'טלגרם' וחשבתם שמדברים על דרך להעברת הודעות מהמאה ה-19? אם לא, אתם יכולים לעבור לכתבה הבאה, אבל אם אין לכם מושג מה זה הטלגרם הזה, או שגם אתם ראיתם את סמל מטוס הנייר ותהיתם מי הכין אותו, הכנו עבורכם שמונה עובדות שאתם צריכים לדעת על הרשת החברתית הכי חמה בשוק:

1. טלגרם היא אפליקציית מסרים מידיים דמויית ווטסאפ. היא הפכה לאפליקציה מועדפת על משתמשים רבים ותפסה תאוצה גם בישראל, בעיקר בזכות אופן השימוש בה; להבדיל מאפליקציות אחרות שמיועדות לניהול שיחות, טלגרם מאפשרת העברת מסרים מוצפנים (שיחה פרטית-secret messeges), ולכן מתאימה למי שמעוניין לשמור על פרטיות. 

2. האפליקציה טלגרם הושקה בשנת 2013, על ידי האחים ניקולאי ופאבל דורוב, ממוצא רוסי. היא פועלת כיום מגרמניה, כמוסד ללא כוונת רווח.

לספר סוד

שיחות פרטיות מוצפנות. טלגרםצילום: shutterstock

3. בטלגרם מספיק להזין כינוי בלבד בעת ההרשמה. המשמעות היא שאנשים שמשוחחים זה עם זה יכולים לעשות זאת באופן אנונימי לחלוטין. אין צורך לחשוף לאחרים את מספר טלפון או פרטים אישיים נוספים. 

4. טלגרם, בניגוד לווטסאפ, מאפשרת למחוק הודעות ללא קשר לזמן שעבר מאז שליחתן, ואפילו להגדיר בעת השליחה 'דד-ליין', שלאחריו ההודעה תימחק באופן אוטומטי.

5. לפני כשנה דיווחה טלגרם כי יש לה למעלה מ-200 מיליון משתמשים פעילים. בישראל יש כמיליון משתמשים בטלגרם, נכון לחודש מרץ 2018.

6. טלגרם לא תומכת רשמית בעברית. אך הדימיון לווטסאפ והממשק הנוח מקלים מאוד על השימוש גם מצד המשתמשים שאינם דוברי אנגלית באופן שוטף. בנוסף, ניתן להוריד תוסף ניסיוני מאתר החברה, המאפשר להפוך את שפת הממשק לעברית.

7. כלפי טלגרם עלו טענות חוזרות ונשנות על תקלות. כמו כן נטען כי השיחות הפרטיות וההצפנה, עליהן גאוותה, ניתנות לפריצה, וכי האבטחה המקסימלית שהיא מציעה היא מצג שווא בלבד.

8. מעבר לערוצים, הקבוצות והשיחות הפרטיות, בטלגרם קיימת אפשרות של שימוש בבוטים, הניתנים להפעלה בלחיצה פשוטה. בוט (קיצור של רובוט) הוא למעשה כלי אוטומטי, שיכול לתקשר עם משתמשים אחרים באמצעות פקודות שהוגדרו מראש, ולבצע מגוון פעולות, כמו חיפוש מידע או מענה על שאלות המוצגות אליהם. עם בוטים מסוימים ניתן לתקשר ישירות בקבוצה בה הם מופעלים, ובמקרים אחרים הם נזקקים לקישור המוביל אליהם. 

דוגמא לשימוש בבוט: מנהלי קבוצות בטלגרם יכולים לתת לרובוט מסוים הרשאות ניהול בקבוצה, כדי שהוא יוכל לדוגמה להוציא (או להזהיר) משתמשים שעוברים על חוקים שהוגדרו מראש. כמו שליחת קישורים או סתם זבל.