שאל את הרב

עזרה בגמילת זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/01/24 11:15 ב בשבט התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני מוציא זרע לבטלה בצורה קבועה (כמעט כל יום) בגלל הפיתויים באינטרנט. כל פעם אני שונא לעשות את זה ואומר לעצמי שלא עוד! אבל יצר הרע גובר עליי. אני כבר בערך 3 שנים מנסה להיגמל מזה אבל כנראה בגלל שהתחלתי מגיל כה צעיר זה התנהגות בנויה אצלי. אני לומד תורה ומתחזק בדת אבל זה משהו שלא משתנה אצלי. אנא תלמד אותי איך להיפטר מכזה מעשה. אני שמעתי הרבה פיתרונות ודרכים להמנע אבל לא הצלחתי. תתפלל עליי (ועל כל עם ישראל) הרב בבקשה.

בנוסף למדתי לא מזמן שצריך לקרוא את התיקון הכללי. השאלה שלי אליך האם צריך לקרוא לכל פעם או שפעם אחת מכסה את כל העבר?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הבעיה שלך היא שאתה לא מזהה נכון את הבעיה. כל עוד לא מזהים מה הבעיה האמתית אי אפשר לפתור אותה. לכן נדמה לך שאתה מנסה להיגמל ולא מצליח. כאשר תדע ממה להיגמל - אתה וודאי תצליח.

אתה כותב בפירוש: "בגלל הפיתויים באינטרנט".

הפיתויים באינטרנט זו הבעיה הגדולה והיותר חמורה מ-'שמירת הברית'. יש לה גם שם: 'שמירת עיניים'.

הנזק של הפיתויים באינטרנט הרבה יותר רחב ועמוק מפגם הברית: הראש מתמלא תאווה וכל תפיסת החיים נהיית עקומה. לא לחינם קבוע חכמים שהרהורי עבירה קשים מעבירה (יומא כ"ט.) הם מזיקים לאדם יותר מאשר נזק של עבירה חד פעמית.

אין לך שום תקנה מלבד סינון באינטרנט ובמכשיר הנייד. שום דרך אחרת לא תועיל לך.

אתה כותב: "אני כבר בערך 3 שנים מנסה להיגמל מזה אבל כנראה בגלל שהתחלתי מגיל כה צעיר זה התנהגות בנויה אצלי". עכשיו אתה יכול להבין שלא באמת ניסית להיגמל כל עוד לא פעלת למנוע את הפיתויים באינטרנט. אחרי שתשים הגנות על המחשב ועל הנייד שלך תדע שאתה באמת משתדל להיגמל.

כדי שתוכל לעמוד באתגר הגדול אתה צריך למלא לעצמך את היום בפעילות שלא קשורה למסך: פעילות ספורטיבית, התנדבות, חברים, תנועת נער, טיולים, ביקורים - עליך למלא את כל השעות שלך בפעילות שמעניינת אותך ומועילה לך. כך תצליח להתגבר על הצורך שלך במסך. תחפש ותמצא אתרים מעניינים ונקיים כמו סרטי טבע, היסטוריה או מדע.

אחרי שתתחיל לפעול בשני מאמצים הללו: (1) הגנה למכשירים שלך. (2) שינוי אורח החיים כדי למעט למינימום את הצפייה במסך, אשמח להתפלל עבורך.

בהצלחה!

אלו שאומרים תיקון כללי נוהגים לומר כל יום בקביעות.

כתבות נוספות